رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آشنایی با کشورهای جهان: سوئیس
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.
این کشور ۷٫۵ میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع دارد. سوئیس کشوری است به صورت جمهوری فدرال و از ۲۶ ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» خوانده می‌شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mojtaba1111
mojtaba1111
1395/02/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آشنایی با کشورهای جهان: سوئیس

تعداد دیدگاه‌ها:
2

آشنایی با فرهنگ مردم سوئیس
این کشور چیزی فراتر از شکلات ‌های معروف ‌اش را دارد یعنی اگه بخواهیم بطور کلی بگوییم این کشور حرفی برای گفتن دارد ، از رشته ‌کوه ‌های آلپ و پارک ملی سوئیس گرفته تا دریاچه‌ مشهور ژنو و شهر دو هزار ساله‌ زوریخ که بسیار هم طرفدار دارد و همچنین تعداد جاذبه‌ های گردشگری سوئیس و اماکن دیدنی این کشور محصور در خشکی بی ‌نهایت و بیشمار است و در ضمن همه‌ این عوامل دست به دست هم داده اند تا شما عزیزان نتوانید از دیدن این کشور فوق العاده زیبا ، حتی برای یک بار در تمام طول عمرتان بگذرید و اما قبل از سفر به هر کشوری و ضمنا بد نیست با نکات و فرهنگ و آداب مردم آشنا شویم ، یاد گرفتن فرهنگ کشورهای دیگر خیلی جالب و لذت ‌بخش است پس مقاله ما را تا انتها بخوانید ؛ شما گردشگران در این مسیر چیزهای جدیدی یاد خواهید گرفت و با آداب و رسوم ، نحوه‌ زندگی دیگر ملت‌ ها ، سنت های رایج و زبان آن‌ ها و آشپزی منحصر به فردشان آشنا می ‌شوید و تجربیات جالبی را به دست می آورید و نیز کشور سوئیس بعد از سوئد بالاترین نرخ امید به زندگی را از آن خود دارد و این کشور سابقه طولانی در بی طرفی نظامی و سایسی در جهان دارد و اینکه سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بشمار رفته و دولت این کشور با نظام سیاسی و اقتصادی خود این ثروت را صرف خدمات و رفاه اجتماعی شهروندان خود میکند که این را در سفر به این کشور حس خواهید کرد.
بدین ترتیب کشور سوئیس یکی از امن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان می باشد و رتبه دوم را در رفاه اجتماعی در بین کشورهای جهان را داراست ، این کشور بهترین مکان برای کوهنوردی ، قایق سواری ، اسکی و گلف نیز هست ؛ سوئیس کشوری منظم و دقیقی است به ویژه در زمینه امور اداری ، حمل و نقل ، ساعت کاری فروشگاه ها و ادارات و … دقیق و منظم عمل می کنند و این باعث پیشرفتش شده است و اینکه مردم سوئیس احترام زیادی برای قوانین و مقررات کشورشان قائل هستند و به هیچ عنوان بی نظمی و نقض قوانین برایشان خوشایند نیست و کسی که رعایت نکتد خیلی جدی برخورد می کنند ، بنابراین رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران در این کشور الزامی است، همچنین کشور سوئیس یک سرزمین گسترده با طیف وسیعی از عادات و رسومات سنتی را داراست که این کشور به صورت استراتژیک بین کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان ، فرانسه و ایتالیا قرار گرفته و در قلب اروپا واقع شده است و نکته دیگر این کشور این است که مردم سوئیس فروتن و بسیار قانون مدار می باشند و این مردمان به میراث غنی قوم خود می بالند و به همین خاطر فرهنگ بومی و هنرهای مرتبط به آن بسیار زنده هستند و بطور جدی مورد استفاده قرار می ‌گیرند . ضمنا سوئیس چیزی بیشتر از شکلات‌های مرغوب برای ارائه به گردشگران و بازدید کنندگانش دارد و به خوبی از مردم ، تاریخ غنی و هنرهای خود مراقبت می‌ کند و به زیبایی در معرض دید همگان قرار می دهد.
همانطور که می دانید سه زبان اصلی در این کشور صحبت می ‌شوند : آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی ، البته ناگفته نماند که زبان اصلی سوئیس‌ ها رومانش ( Romansh ) می باشد و اینکه تاثیراث این سه کشور را در فرهنگ و سنت‌های سوئیس می ‌توان به خوبی شناسایی کرد ؛ مردم سوئیس به خاطر محافظه کاری و قانون‌ مداری به شهرت رسیده اند و وقت شناسی و صداقت از ارزش‌ های مهم این کشور محسوب شده و از بازدید کنندگان و گردشگران نیز انتظار می ‌رود این قوانین را در زمان اقامتشان رعایت کنند . در ضمن یکی از بالاترین نرخ‌ های امید به زندگی در جهان متعلق به کشور سوئیس است و نرخ متوسط مرگ و میر برای مردان ، هشتاد سال و زنان هشتاد و چهار سال برآورد شده است و اهالی این کشور خیلی اهل بیرون رفتن و گشت و گذار نیستند و کمتر به شرکت در رویدادهای عمومی علاقه نشان م یدهند . مردانگی در زمینه رقابت و کسب موفقیت از دیگر ارزش‌های مهم این کشور بوده و کودکان را تشویق به استقلال کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهند که با دوچرخه و به تنهایی به مدرسه بروند.
فرهنگ لباس پوشیدن در سوئیس
پوشاک سنتی سوئیس هنوز هم در برخی موارد خاص پوشیده می ‌شوند و مورد اسقبال قرار می گیرد . زنان یک بلوز آستین بلند ، دامن ، پیشبند ابریشمی ، زیر پیراهنی و جوراب شلواری می ‌پوشیدند و مردان نیز پیراهن سفید و شلوارک به تن می ‌کردند که در مراسم های خاص هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد و طرز پوشش معاصر بیشتر تحت تأثیر زندگی شهری دنیا بوده و ترکیب شلوار جین و تی‌شرت از همه بیشتر طرفداران خودش را دارد. نوجوانان از لباس‌های ورزشی بسیار استفاده می‌کنند تا با سبک زندگی ورزشی‌ شان تطابق داشته باشد و بزرگسالان نیز به تهیه پوشاکی از الیاف هماهنگ با طبیعت دقت ویژه‌ای دارند.
رسم و رسومات مردم سوئیس
1 - وقتی اولین بار با کسی روبه‌رو می‌شوید ، شایسته‌ترین کار دست دادن بوده و دوستان صمیمی‌تر روبوسی نیز می‌کنند.
2 - به غریبه‌ها در خیابان سلام کنید و به ویژه در زمانی که به مغازه‌ای وارد می‌شوید، سلام و خداحافظی را فراموش نکنید.
3 - اگر در خیابان به کسی برخورد کردید، به سادگی با جملاتی نظیر مشکلی نیست یا عذرخواهی به مسیر خود ادامه دهید.
4 - در قرار ملاقات‌های کاری رسیدن زودتر از زمان موعود یکی از رسم‌های رایج سوئیسی‌ها محسوب می‌شود.
5 - وقت شناسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد انتظار مردم سوئیس بوده و این مقوله را حتی برای زمان بازی کودکان نیز رعایت می‌کنند.
6 - هرگز زباله خود را همین طوری داخل سطل نریزید. قوانین مشخصی برای تفکیک انواع زباله در سوئیس وجود دارد.
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو، بر اساس فاکتورهایی مختلف به هر کشور نمره ای از ۱۰۰ داده شده که بر اساس بیشتر یا کمتر بودن این نمره، آن کشور از لحاظ آزادی و آزادی بیان «آزاد»، «نسبتاً آزاد» یا «بسته» (بدون آزادی) رده بندی خواهد شد.
از معیارهای اصلی این رده بندی می توان به آزادی انتخابات، مقدار محدودیت های دولتی برای شرکت ها، شرایط اقلیت های قومی و نژادی، آزادی بیان، امنیت شهروندان خارجی و حقوق مهاجران اشاره کرد. هر چه نمره کشورها بیشتر بوده و به ۱۰۰ نزدیک تر باشد آن کشور آزادتر و هر چه نمره دریافتی به صفر نزدیک تر باشد آن کشور بسته تر خواهد بود. به طور کلی کشورهایی که نمره ای کمتر از ۶۰ دریافت کرده اند جزو کشورهای نسبتاً آزاد یا بسته قرار دارند. برای مثال ایالات متحده در این رتبه بندی نمره ۸۶ را دریافت کرده که رتبه ۵۱ را در میان ۸۷ کشور آزاد این رده بندی به خود اختصاص داده و رتبه اش نسبت به سال گذشته افت داشته است.
در این میان کشورهایی مانند نروژ، فنلاند و سوئد توانسته اند با کسب نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ آزادترین کشورهای جهان لقب بگیرند و پس از آن ها نیز هلند و کانادا با نمره ۹۹، لوگزامبورگ، نیوزیلند، استرالیا و اروگوئه با نمره ۹۸، ایرلند جنوبی و دانمارک با نمره ۹۷ و ژاپن، سوییس، پرتغال، بلژیک و باربادوس با نمره ۹۶ در رتبه های بعدی بالای این فهرست قرار گرفته اند. در انتهای فهرست نیز کشور سوریه با امتیاز صفر قرار دارد. از دیگر رتبه های پایین این جدول می توان به تبت با نمره ۱، اریتره، سودان جنوبی و ترکمنستان با نمره ۲، کره شمالی با نمره ۳، صحرای غربی با نمره ۴، گینه استوایی با نمره ۶، سومالی، عربستان سعودی و سودان با نمره ۷، کریمه با نمره ۸، جمهوری آفریقای مرکزی، لیبی، ازبکستان و تاجیکستان با نمره ۹ و اوستیای جنوبی با نمره ۱۰ اشاره کرد که بدترین شرایط را از لحاظ آزادی دارند.
از لحاظ اقتصادی آمریکا دست راستی ترین و یکی از ناعادلانه ترین اقتصاد های جهان است اما از لحاظ آزادیهای همه جاننبه جایگاه خوبی ندارد. کشورهای اسکاندیناوی و اروپای غربی رتبه های اول ازادی در دنیا هستند و از لحاظ توژیع عادلانه تر ثروت به خصوص کشورهای اسکاندیناوی بهترین شرایط در جهان امروز را دارند.
آشنایی با کشورهای جهان: سوئیس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک