رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
افسانه های یونان و روم
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 29 رای
✔️ افسانه‌های یونان و روم به زبان ساده و درست و رسا

عنوان برخی داستانها عبارتند از:
قلمرو بالای ابرها / جهان شگفت / درسهای آفرینش / دو ارمغان از جانت خدایان / دب اکبر و دب اصغر / شادی انگیزی طبیعت / موسوم / سرود پروسرپاین / آواز بهار / چشمه / دعوت از سدا / درخت غار / خوش نواز / دیانا / سرود شکارچی / همسر یافتن پرسیوس / داستان آیو / غرور از سر مادر به در رفت / کودکان / پهلوان نیرومند باستان / مرد نیرومند / پیراهن زهرآلود / فرمانروای ستمکار / برخیز که روز پایان می یابد / کاکل ارغوانی / سرشت ارجمند / کیفر فرمانروای ستمگر و...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/01/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه های یونان و روم

تعداد دیدگاه‌ها:
3
سلام و درود.
نام بوریا(ش) خدای توفان، آب و هوا در اساطیر کاسی ها در واژه بوران (= کولاک، توفان) مستتر است. نام این ایزد در نام برخی از پادشاهان کاسی دیده می شود و نشان از مهم بودن این ایزد در نزد ایشان دارد. این ایزد در نزد یونانی ها به شکل بورئا(س) (= بوره آس) در آمده است، که خدای باد سرد شمال می باشد. جالب است که در نزد یونانیان وی پیوند نزدیکی با اسب ها دارد، در نزد کاسی ها اسب بسیار گرامی بوده است. هرودوت یک روایت شفاهی آورده است که آتنی ها برای نابودی کشتی ایرانی ها در جنگ، به درگاه بورئا نیایش کردن و با وزیدن توفانی سهمگین، بیش از 400 کشتی و شمار زیادی سرباز نابود می شوند.
[quote='Daftarpour']
بله، هست. Bouzygès هم املای لاتینشه. [/quote]
درود.
بله، همین است.
در اساطیر یونان باستان، فردی به نام بوزیژس هست.

مطمئن هستین همچو کسی هست؟ میشه خواهش کنم املای لاتینش رو مرقوم بفرمائین؟
بله، هست. Bouzygès هم املای لاتینشه.
سلام و درود.
در اساطیر یونان باستان، فردی به نام بوزیژس هست. چمار نام وی «آن که یوغ بر گردن گاو می اندازد» می باشد. چنان می نماید که صورت اسطوره ای سازندۀ یوغ باشد، و از گاوها برای کارهای شخم زدن در زمین های کشاورزی بهره می برده و سپس به شکل این باور در آمده است.
افسانه های یونان و روم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک