رسته‌ها
سرزمین یخبندان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 32 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 32 رای
✔️ در این داستان علمی ـ تخیلی، نویسنده ماجراها و حوادثی را به تصویر می‌کشد که گروهی در حین سفر به قطب شمال با آن مواجه می‌شوند .قهرمان داستان، ماجراجویی است که با بالن پرواز می‌کند. او در یکی از پروازهایش دچار حادثه می‌شود، اما به طرز معجزه‌آسایی نجات می‌یابد و هنگامی که به هوش می‌آید خود را در کلبه‌ای در نزدیکی آمستردام می‌یابد. وی در آنجا با خانواده جان کورب آشنا می‌شود. این خانواده هم برآنند به قطب شمال سفر کنند و قهرمان داستان نیز با آنان همراه می‌شود. این گروه در سفر هیجان‌انگیز خود با حوادث و ماجراهایی روبه‌رو می‌شوند که داستان براساس آن شکل گرفته است.

شروع داستان:
هرگز از یاد نخواهم برد روزی را که برای نخستین بار در گردهمایی بزرگ علمی و فنی فرانسه، سخن از سفر بر فراز قاره سیاه گفتم. قاره ای ناشناخته و فروپیچیده شده، در هاله ای از ابهام. در آن روز من برای حاضران در گردهمایی از دیدنی ها و شگفتی های نهفته در ژرفای جنگل های قاره سیاه، سخن گفتم و نیر در همان روز بر ضرورت هوایی بودن این سفر تاکید بسیار نمودم و گفتم:
- من تصمیم دارم با بالنی که خود در کار ساخت آن هستم، اقدام به چنین سفری کنم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
100
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1395/02/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرزمین یخبندان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
این کتاب رو دبستانی که بودم خوندم. یادمه حال و هوای ماجراجویانه اش رو واقعا دوست داشتم. مخصوصا شخصیت اون دیوانه ای که همسفر قهرمان داستان در بالن بود واقعا ترسناک(برای اون سن و سال!) و جالب بود...
دیدن این کتاب کلی از نوستالوژی های کودکی ام رو زنده کرد! تشکر از آپلود کننده گرامی
از این کتاب ترجمه دیگری با عنوان "جزیره یخبندان" با ترجمه آقای "عنایت الله شکیباپور" صورت گرفته است. در واقع این کتاب شامل دو داستان کوتاه "A Drama in the Air" و "A Winter Amid the Ice" می باشد.
سرزمین یخبندان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک