رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ سده های میانه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 46 رای
سده‌های میانه یا قرون وسطی نام یکی از چهار دوره‌ای است که برای تقسیم‌بندی تاریخ اروپا استفاده می‌شود. این چهار دوره عبارت بودند از دوران کلاسیک باستان، قرون وسطی، عصر نوزائی (رنسانس) و دوران جدید یا مدرن که از ۱۶۰۰ میلادی شروع می‌شود. معمولاً قرون وسطی را از پایان امپراتوری روم در قرن پنجم میلادی تا سقوط قسطنطنیه توسط دولت عثمانی و پایان امپراتوری روم شرقی (یا بیزانس) در ۱۴۵۳در نظر می‌گیرند.
قرون وسطی در تاریخ اروپای غربی یکی از مهم‌ترین مراحل تاریخی است که از ۴۰۰ میلادی تا ۱۴۰۰ میلادی را در بر می‌گیرد. در این دوران دین به عنوان یک مکتب کلی بر تمام جامعه سیطره انداخته و هیچ حرکتی خارج از این مساله قابل تبیین نیست. دین نوعی اقتدار همه گیر دارد و حوزه سیاست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ و افراد را تحت نظارت و کنترل دقیق خود دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1395/04/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ سده های میانه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='هیرکان']با مطالعه این دست کتاب های نوشته شده توسط اکادمسین های شوروی که =پیش از انقلاب آزادانه و در انتشاراتی های معتبر منتشر می شد ناخواسته خواننده را به این فکر می اندازد که با توجه به شرایط جنگ سرد و پیشینه آشکار عملکرد چپی های وابسته به شوروی در ایران آیا در دستگاه ان زمان دست هایی در پس پرده وجود داشت که انتشار آزادانه و مهم تر از ان بدون نقد و نشان دادن دیدگاه های مارکسیستی آن را تشویق می نمود؟[/quote]
فقط یه سری کتاب‌های تحقیقی / تاریخی «چپ» جان سالم از سانسور کتاب زمان شاه در می‌بردند. مطمئنم می‌دانید که تمامی ترجمه‌های مارکس، انگلس، لنین و غیره همه جلد سفید و مخفی از چاپ‌خانه‌های زیرزمینی درمی‌آمدند و حتی کتاب جامعه‌شناسی آریان‌پور هم با کلی سانسور چاپ شد.
چاپ و نشر کتاب‌های چپی از انقلاب به بعد و حتی اکنون به مراتب سهل‌تر از زمان شاه است و به صرف داشتن یک کتاب چپی ساواما بر درب منزل شما نمی‌کوبد (چنان که ساواک می‌کرد).
با مطالعه این دست کتاب های نوشته شده توسط اکادمسین های شوروی که =پیش از انقلاب آزادانه و در انتشاراتی های معتبر منتشر می شد ناخواسته خواننده را به این فکر می اندازد که با توجه به شرایط جنگ سرد و پیشینه آشکار عملکرد چپی های وابسته به شوروی در ایران آیا در دستگاه ان زمان دست هایی در پس پرده وجود داشت که انتشار آزادانه و مهم تر از ان بدون نقد و نشان دادن دیدگاه های مارکسیستی آن را تشویق می نمود؟
تاریخ سده های میانه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک