رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سفرنامه برادران امیدوار
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 41 رای
عیسی امیدوار (۱۳۰۸، تهران، دروازه دولاب) و عبدالله امیدوار (۱۳۱۰، تهران، دروازه دولاب) دو برادر جهانگرد، پژوهشگر، و مستندساز ایرانی هستند. شعار برادران امیدوار در سفرهایشان «همه متفاوت، همه خویشاوند» بود. در اردیبهشت ۱۳۹۴ دکتر کواک دبیرکل سازمان شهروند جهانی (WCO) از عیسی امیدوار به عنوان نخستین جهانگرد معاصر ایرانی که پیام صلح جهانی را با ایجاد دهکده‌ای جهانی برای مردم دنیا به ارمغان آورده است، تقدیر و چهارمین مدال شهروندی جهان را به او اهدا کرد. دکتر کواک همچنین عیسی امیدوار را به عنوان مشاور خود در ایران برگزید.
موزهٔ برادران امیدوار اولین موزهٔ انسان‌شناسی در ایران است که روز پنجم مهرماه ۱۳۸۲ در هفتهٔ جهانگردی در مجموعه سعدآباد افتتاح شد. این موزه ۳ نگارخانه دارد که در دو نگارخانهٔ آن آثار اهداییِ برادران امیدوار به معرض نمایش گذاشته شده‌است. این آثار حاصل سفرهای این دو برادر و عکس‌های آنان است. این اشیا از قاره‌هایی چون آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا جمع‌آوری شده‌است. نگارخانهٔ سوم اتاق نمایش فیلم است که در آن فیلم سفر و اسلاید گرفته‌شده توسط این دو برادر به نمایش درمی‌آید.
کتاب سفرنامه برادران امیدوار وقایع سفر این دو برادر را به نقاط مختلف جهان همراه با نتیجهٔ پژوهش‌های انسان‌شناسی آنان ارائه می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/02/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه برادران امیدوار

تعداد دیدگاه‌ها:
5
با توجه به مطالب این کتاب اسکیموهای قطب شمال مهمان نواز ترین مردم دنیا هستند با فاصله بسیار زیاد از تمام ملل دنیا.
این کتاب رو بارها هدیه و یا امانت دادم. فوق العاده است
کتاب جذابی است بخصوص که جهانگردی از نگاه ایرانی است
عبدالله امیدوار نخستین مسافر آسیایی است که هم به قطب شمال و هم به قطب جنوب مسافرت کرد.
بیژن میرباقری در سال ۱۳۸۱ فیلم مستند کوتاهی (به مدت ۲۷ دقیقه) با عنوان «برادران امیدوار» دربارهٔ این دو برادر ساخت.
سفرنامه برادران امیدوار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک