رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زبده تاریخ کرد و کردستان - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 50 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 50 رای
"زکی" برای نوشتن کتاب تاریخ کرد و کردستان در کتابخانه های استانبول، آلمان و فرانسه شروع به تحقیق کرد و از موزه های زیادی دیدن کرد و سفرهای طاقت فرسای فراوانی را به این منظور تحمل نمود، و علاوه بر این از دست نوشته های شرق شناس روسی «ولادیمیر مینورسکی» که در مورد کرد نوشته بود بهره جست. هم چنین از اطلاعات «سیدنی سمیث» که در آن زمان مدیر «دار‌الآثار العراقیه » بود نیز استفاده کرد.
خلاصه این کتاب به نام زبده ی تاریخ کرد و کردستان به فارسی چاپ شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/03/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زبده تاریخ کرد و کردستان - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
5
حاتم بخشی جدید دومان بارزانی که حتی خوزستان و ساحل خلیج فارس را نیز ضمیمه امپراتوری خود فرموده است!
http://www.tazehnews.com/img/news/20168.jpg
میزان آگاهی و ایران دوستی جناب دبیر زاده برای همگان شناخته شده است اما باید درود بفرستم بر جناب علی احسانی گرامی.
نژاد ها و اقوام در ایران در عین تنوع مثال زدنی هیچ کینه و برتری جویی عمیقی نسبت به یکدیگر ندارند و این یک سرمایه است که باید مثل گنج محافظت شود.
ایران امپراتوری اتریش نیست که همچون لحافی چهل تکه از اسلاو و لهستانی و ایتالیایی و مجار به ضرب سر نیزه اتریشی های آلمانی نژاد تشکیل شده باشد.
با وجود رنگارنگی اقوام , میهنمان ان به اصطلاح زندان خلق ها نیست و پیوند هایی بس گرانبها مردم را به هم پیوسته است.
شهر های ایران همچون عراق و سوریه و لبنان نیست که هر قوم و مذهب محله ای جدا از هم داشته باشد.
در کلاردشت و شمال خراسان هم میهنان کرد به سر می برند که به دلیل اهداف سیاسی در دوران صفوی در ان بخش ها اسکان داده شده اند.
اگر به نقشه کردستان بزرگ سلسله بارزانی ها نگاه کنیم در خواهیم یافت که نه تنها سرتاسر آذربایجان غربی را به قلمروی خود بخشش فرموده اند بلکه دو ناحیه کرد نشین جمهوری آذربایجان را نیز به شکل دو قلمروی محصور در خاک کشور همسایه به سرزمین خود واگذار نموده که یاد اور پاکستان شرقی و غربی سابق می باشد.
http://durnanews.ir/wp-content/uploads/2013/11/1384793921091.jpg
پس با این حساب باید دو کشور کوچک کرد نشین در کلاردشت و شمال خراسان نیز برای خشنودی دودمان بارزانی ایجاد نمود تا ایرانیان متهم به فاشیسم و نژاد پرستی نگردند!
******************************
این متن انگلیسی ماجراهای حاجی بابای اصفهانی دارای نگاره هایی از پوشاک ایرانیان عهد فتحعلیشاه می باشد که به گمان من جالب توجه می باشد:
https://ebooks.adelaide.edu.au/m/morier/james/adventures-of-hajji-baba-of-ispahan/complete.html
جناب دبیرزاده
واقعا حرف شما به دل بنده نشست. ما ملت ایران اگر در تکنولوژی دارایی کمی داریم در عرصه فرهنگی در طول سالیان زندگی در کنار یکدیگر به چنان وحدت و هماهنگی دست پیدا کرده ایم که می توان گفت اگر نه با ارزش ترین، یکی از با ارزش ترین سرمایه های این سرزمین است. نژاد ها و اقوام در ایران در عین تنوع مثال زدنی هیچ کینه و برتری جویی عمیقی نسبت به یکدیگر ندارند و این یک سرمایه است که باید مثل گنج محافظت شود.
جناب Zanco Yari
اینجا ما همه شهروند ایرانی ایم ، و هیچگاه در طول تاریخ کشوری به نام کردستان نبوده است و در این سرزمین، ملت سازی جدای ملت ایرانی تنها به دشمنی میانجامد و مادها و ایلامیها و کاسپی ها و کاسی ها و آریایی و ..خاستگاه همه شهروندان ایرانی امروز است و به قوم خاصی محدود نمیشود. .
یکی از منابع خوب برای شناخت ملت کرد و پیشینه ی تاریخی کردستان و امپراتوری مادها می باشد.
زبده تاریخ کرد و کردستان - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک