رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کارنامه دکتر معین
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 32 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 32 رای
عبدالله نصری به منظور شناساندن چهره ها و مفاخر ایران، به بررسی و شرح احوال و آثار بزرگان معاصر ایران پرداخت. این یادنامه، اولین مجموعه از این دست است. دکتر محمد معین (1350 – 1297ش) در رشت و در خانواده ای روحانی زاده شد. وی که در کودکی مادر و پدر خود را از دست داده بود در دامان نیای پدری خود معین العلما پرورش یافت و با استعداد و پشتکار خود، مقاطع تحصیلی را به سهولت پشت سر نهاد. دوره متوسطه را در رشت به پایان رساند و سپس به تهران آمد. او در اولین دوره فارغ التحصیلان دانشگاه تهران لیسانس ادبی و فلسفی گرفت و نخستین کسی بود که از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی (1321ش) به اخذ درجه دکترا نائل شد. نویسنده در این کتاب شرح احوال و آثار و فعالیتهای علمی و ادبی استاد معین در 8 بخش گردآوری کرده و در بخش یادنامه نیز اشعار و مقالات دوستان و اساتید همکار وی در رثای درگذشت این استاد عالی مقام را ذکر کرده است. این اثر به همت انتشارات امیرکبیر در سال 1364 به طبع رسید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/01/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کارنامه دکتر معین

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یادنامه ای بسیار خواندنی درباره استاد معین و تلاش هایش در راه زبان و ادبیات فارسی است.خاطرات و آگاهی های جالبی در آن مندرج است.بیش تر مقالات و اشعار آن پس از درگذشت دکتر معین تحریر شده است.
کارنامه دکتر معین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک