رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ سیر فلسفه در اروپا از دوره ی پیش سقراطی تا پایان عصر روشنگری - جلد 2

تاریخ سیر فلسفه در اروپا از دوره ی پیش سقراطی تا پایان عصر روشنگری - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 47 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 47 رای
تاریخ سیر فلسفه در اروپا از دوره ی پیش سقراطی تا پایان عصر روشنگری - جلد 1
http://ketabnak.com/book/76018

جلد ۲ : ازدوره پیش سقراطی تا پایان

این کتاب اساساً برای دانشجویان فلسفه و آن دسته از خوانندگان فراهم آمده است که می خواهند بدون توقف و صرف وقت زیاد ، زمان و مکان زندگانی و خلاصه اندیشه های فیلسوفی از فیلسوفان را بیابند وبخوانند .

اما فلسفه چیست ؟ فلسفه ، دوست داشتن خردمندی است و فیلسوف دوستدار خردمندی و خردورزی . اما هرکس که چیزی را دوست می دارد بدین معنی نیست که مطلوب خود را بدست آورده واو را در آغوش گرفته ، نه بلکه بدین معنی است که دنبال چیزی که دوست دارد می رود ، و بسا که هرگز به مطلوب خود نمی رسد ولی او البته سست نمی شود و راه تفکرو « فلسفیدن » خود را ادامه می دهد ....
اگر چه اولین بار واژه «یوتوپیا» را تامس مور، نویسنده و فیلسوف انگلیسی ساخته است، بشر از دیرباز در برابر ناکامی‌ها، بیدادگری‌ها و ناهمواری‌های زندگی سعی کرده است طرح شهری آرمانی را تصویر کند.
انگیزه بشر از طرح این شهر خیالی این بوده است که از دردها و رنج‌های خود بکاهد و معایب و محاسن جوامع را بازگو کند. در کانون بشری، شاعران، فیلسوفان و نویسندگان زیادی چون افلاطون، ارسطو، فارابی، نظامی و... با طرح این موضوع به ویژگی‌ها و چگونگی شکل‌گیری آن پرداخته‌اند.
کتاب شکل گسترده‌ و بازبینی شده‌ی "دستی در تاریخ فلسفه" است که دکتر"علی اصغر حلبی" سال‌ها پیش به فارسی ترجمه کرده بود. وی در این اثر مطالب گوناگونی را بر اصل کتاب افزوده خاطرنشان می‌کند:
آن کتاب [دستی در تاریخ فلسفه] را اصل گرفته و بهانه کرده‌ام ولی در ضمن آن، کتاب‌های معروف و دانشنامه‌های شناخته و رساله‌های منفرد را به مطالعه گرفته‌ام و مطالب دقیق و لطیف آن‌ها را بیرون کشیده‌ام و به مناسبت بر مطالب کتاب "آدی" افزوده‌ام.
و به ویژه عقاید فلسوفانی همچون هراکلیتوس، سقراط، افلاطون، ارسطو، دیوژن، سوفسطائیان، شکاکان، رواقیان، فلوطین، آوگوستین، قدیس، آکم، طوماس آکوئینی، پلآگیوس، بیکن، دکارت، مالبرانش، اسپینوزا، لایب نیتز، لاک، هیوم، کانت، هگل، ولتر، نیچه و جز آنان را چندین برابر اصل بسط داده‌ام، و از آن چه در فرهنگ و فلسفه‌ی اسلامی ـ ایرانی با مطلب آن‌ها مشابه بوده در پاورقی‌ها ذکر کرده‌ام و ریشه‌های آن را به دست داده‌ام....

این کتاب، اساسا برای دانشجویان فلسفه و آن دسته از خوانندگان فراهم آمده است که می‌خواهند بدون توقف و صرف وقت زیاد، زمان و مکان زندگی و خلاصه‌ی اندیشه‌های فیلسوفی از فیلسوفان را بیابند و بخوانند". صرف نظر از اظهار نظر خود نویسنده، این کتاب از حیث کنکاش، یافتن مشابهات در اندیشه‌ی فلاسفه‌ی غرب و اندیشه‌های فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، و توضیحات کارساز در جای جای کتاب، برای افراد متخصص در حوزه‌ی علوم انسانی مفید واقع می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/01/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ سیر فلسفه در اروپا از دوره ی پیش سقراطی تا پایان عصر روشنگری - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بسیار بسیار متشکریم از اینکه این کتاب خوب را آپلود کرده اید. جلد 1 و جلد 2 این کتاب هر دو در کتابناک موجود هست. بسیار ممنون هستم
تاریخ سیر فلسفه در اروپا از دوره ی پیش سقراطی تا پایان عصر روشنگری - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک