رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیاست و غزالی - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 53 رای
نویسنده:
مترجم:
مهدی مظفری
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 53 رای
سیاست و غزالی - جلد 1
http://ketabnak.com/book/75908

غزالی در زمینه ی سیاست هیچ گونه کتاب مستقلی را به رشته ی تحریر در نیاورده است اما در کتب مختلف به صورت پراکنده سر صحبت را در این زمینه باز کرده است خصوصاً در دو کتاب نصیحه الملوک و احیاء علوم الدین.
غزالی، سیاست را به معنی «استصلاح» یا نیکو کردن مردم و ارشاد ایشان به راه راست، که در دنیا و آخرت نجات بخش باشد، تعریف می کند. وی که متفکری صاحب سبک و علاقمند به تنظیم و ترتیب بوده است، در ضمن ربع اول کتاب احیاء العلوم به دسته بندی علوم می پردازد و در ضمن آن، جایگاه سیاست را روشن می سازد، شاید در وهله اول گنجاندن ترتیب علوم، از جمله سیاست، در کتابی که وظیفه دار احیای علوم دینی است کمی عجیب به نظر می آید اما باید توضیح داد که منظور غزالی از احیای علوم دین، پرداختن به هسته ی معنوی است و آنچه بدان جوهر دین گفته می شود.
غزالی اعمال آدمیان را خارج از سه قسم نمی داند: 1- قسم اول خود چهار اصل را شامل می شود که سه اصل آن به کشاورزی، پوشاک و مسکن بر می گردد و به باور غزالی زندگی انسان بدون این امور مادی ممکن نیست، اصل چهارم سیاست است که به کار «الفت دادن آدمیان و تجمع آن ها برای یاد دادن بر اسباب معیشت و مضبوط دانستن آن ها» می پردازد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/12/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست و غزالی - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیاست و غزالی - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک