رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

باستان‌شناسی آذربایجان از دوره اورارتو تا شروع اشکانی

باستان‌شناسی آذربایجان از دوره اورارتو تا شروع اشکانی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 48 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 48 رای
کتاب باستان‌شناسی آذربایجان شامل مجموعه مقالات انتخابی از دوره‌های مختلف باستان‌شناسی آذربایجان (اورارتو-اشکانی) است. مقالات به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شود.

4 مقاله نخست در مورد باستان‌شناسی منطقه آذربایجان است. از مقالات 5 تا 10 فرهنگ عصر آهن III به بحث گذاشته می شود و مقالات 11 تا 15 مربوط به دوره هخامنشی و هلنی یا دوره آهن IV است.
در پیشگفتار کتاب مترجمین به تاریخچه‌ای از نظریه فرهنگ عصر آهن می‌پردازند و در مورد نظریه عصر آهن IV از قول صاحب نظران مطالبی یادآور می‌شوند. همچنین نظر یانگ در مورد سفال‌های نخودی غربی، تقسیم‌بندی لوین در مورد عصر آهن III در آذربایجان، اشاره کوتاه به ظروف مثلثی در گاهنگاری آهن III، به کار بردن اصطلاح آهن IV به جای دوره هخامنشی توسط برخی از باستان‌شناسان از دیگر مطالب موجود در پیشگفتار کتاب است.
پایان کتاب دارای 2 ضمیمه است. ضمیمه 1 شامل یک صفحه لغات انگلیسی به فارسی است. ضمیمه 2 به بیوگرافی مولفین و لیست کامل کتاب‌ها و مقالات منتشر شده آنان اختصاص داده شده است. بحث ظروف مثلثی و دالبری، پراکندگی و تاریخگذاری این ظروف وجه اشترک اکثر مطالب مجموعه مقالات است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
el danize
el danize
1394/11/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی باستان‌شناسی آذربایجان از دوره اورارتو تا شروع اشکانی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
مجموعه بسیار جالبی است از پژوهشگران متخصص که در گذشته در ایران به فعالیت مشغول بودند و این دو بزرگوار زحمت کشیده ، مقالات را ترجمه کرده‌اند. این کتاب را می‌توان به‌عنوان مرجعی معتبر برای باستان‌شناسی شمال‌غرب ایران، معرفی نمود.
مجموعه مقالاتی از محققان به نام به ویژه ماسکارلا و مدودسکایا که در زمینه‌ی باستان‌شناسی حرف ندارند.
ممنون برای به اشتراک‌گذاری این کتاب با ارزش.
باستان‌شناسی آذربایجان از دوره اورارتو تا شروع اشکانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک