رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فلسفه ریاضی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 27 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 27 رای
ریاضیات لااقل در دو جهت قابل توسعه است، یکی به سوی ریاضیات عالی و ساختارهایی با پیچیدگی متزاید و دیگری به سوی مبانی ریاضیات و شالوده هایی با تجرد و سادگی هر چه بیشتر. جهت اخیر، فلسفۀ ریاضی را مشخص میکند. در فلسفۀ ریاضی می خواهیم به چیستی ریاضیات بپردازیم و بنیادهایی برای آن (البته در صورت وجود) بیابیم، ریاضی ورزیدن خود را (شامل اکتشاف ریاضی، کاربرد ریاضی و آموزش ریاضی) توصیف و ارزش گذاری کنیم، معرفت ریاضی را صراحت بخشیم، به رابطۀ بین ریاضیات و دنیای طبیعی و این که آیا ریاضیات ارائه دهندۀ حقایق تردیدناپذیر است یا خیر بپردازیم، منطق استدلال ها را شناسایی کنیم، تلاش نماییم به تجارب و آگاهی های خود معنی و نظم بخشیم و بالاخره جایگاه ریاضیات را در میان معارف بشری مشخص کنیم . البته تمام این ها، اندیشه می طلبد و این کتاب در مورد جنبه هایی از آن ها به کنکاش می پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
eastsun
eastsun
1394/10/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فلسفه ریاضی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام.
با تشکّر از آپلودکنندۀ عزیز، کاش کسانی هم از سرِ مِهر و لطف کتاب‌های تاریخ ریاضیّات را، نمی‌دانم تألیف یا ترجمۀ روح‌الله عباسی (شاید هم کسی دیگر)، و تاریخ حساب (نمی‌دونم تألیف یا ترجمۀ مرحوم پرویز شهریاری)، تاریخ هندسه (ترجمۀ حس صفّاری) در اینجا برای دوستان علاقمند و این حقیر قرار بدهند. راستی کسی اطّلاع دارد حسن صفّاری هنوز در قید حیات است یا نه؟ می‌دانم که عبّاسی و شهریاری در سال‌های اخیر به رحمت ایزدی پیوستند.
والسّلام.
فلسفه ریاضی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک