رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رحمت و غضب الهی در مثنوی معنوی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
هفدهمين شماره از مجموعه‌ي "انجمن ترويج زبان و ادب فارسي ايران" به مناسبت هشتصدمين سال تولد مولانا جلال‌الدين محمد بلخي و همايش‌هاي برگزار شده در تبريز و كرج منتشر گرديده است. در اين كتاب ويژگي‌هاي دو مفهوم "رحمت" و "غضب" الهي، از كلمات اساسي و كليدي قرآن كريم، در "مثنوي معنوي" سروده‌ي مولانا ـ بيان شده است. بسياري از صفات الهي حق و مفاهيم اخلاقي بندگان كه به نحوي مرتبط با رحمت و غضب و يا لطف و قهر خداوند هستند در كتاب بررسي شده است؛ به ويژ مفاهيم دوگانه‌اي كه مستقيم يا غير مستقيم مي‌تواند حاكي از مفاهيم لطف و قهر باشد، هم‌چون دنيا و آخرت، مرگ و زندگي، شب و روز، بهشت و دوزخ، فرشته و ديو، تندرستي و بيماري و سعادت و شقاوت. در طي كتاب نيز به مقام و روش علمي و عملي برخي از پيامبران الهي اشاره شده و نيز سيرت اولياء الله، به ويژه حضرت علي (ع) بيان گرديده است. هم‌چنين بسياري از آيات قرآن و احاديث پيغمبر و ائمه‌ي اطهار (ع) به مناسبت، نقل و مطالب كتاب به آن‌ها استناد شده است. جلوه‌هاي رحت الهي، مسيرهاي راهيابي به رحمت و موانع آن، اشكال مختلف نزول قهر الهي، نظر و علاقه‌ي مولوي به رحمت يا غضب الهي از جمله مطالب كتاب به شمار مي‌رود. كارهايي كه شعله‌هاي قهر الهي را افزون يا خاموش مي‌كند و هم‌چنين نظري گذرا بر تشبيهات و اشعارات مولوي با كلمات رحمت و غضب و مترادفات آن از ديگر مطالب به شمار مي‌رود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/01/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رحمت و غضب الهی در مثنوی معنوی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
علاقه‌ی مولوی به رحمت یا غضب الهی از جمله مطالب این کتاب به شمار می‌رود. کارهایی که شعله‌های قهر الهی را افزون یا خاموش می‌کند و هم‌چنین نظری گذرا بر تشبیهات و اشعارات مولوی با کلمات رحمت و غضب و مترادفات آن از دیگر مطالب به شمار می‌رود. هم‌چنین بسیاری از آیات قرآن و احادیث پیغمبر و ائمه‌ی اطهار (ع) به مناسبت، نقل و مطالب کتاب به آن‌ها استناد شده است.
رحمت و غضب الهی در مثنوی معنوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک