رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بازیگری به شیوه ی متد: م‍ت‍داک‍ت‍ی‍ن‍گ‌ از آغ‍از ت‍ا ام‍روز

بازیگری به شیوه ی متد: م‍ت‍داک‍ت‍ی‍ن‍گ‌ از آغ‍از ت‍ا ام‍روز
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 30 رای
نویسنده:
مترجم:
مهدی ارجمند
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 30 رای
بخشی از کتاب:
شیوه ی کار استانیسلافسکی و تئاتر هنر مسکو مرا متقاعد کرده بود که بازیگری همان آفرینش زندگی برروی صحنه است. اما پرسش اصلی همچنان وجود داشت : چطور می توان به این هدف رسید ؟ چگونه می توان به این هدف رسید؟ چگونه می توان به ادراکات، زندگی بخشید؟ من در جستجوی پاسخی برای این پرسش ها در آزمایشگاه تئاتری بودم که ریچارد بولسلاوسکی و ماریا اوسپنسکایا در آن زمان در آمریکا به راه انداخته بودند.
بولسلاوسکی از سه گونه ی شاخص نمایش یاد می کند. اول نمایش تجاری که هدفش سود اقتصادی و توفیق مقطعی است. در این نوع نمایش بازیگر در پی ارضاء خواست تماشاگر است کلماتش را زیاده از حد آرام یا لطیف بیان نمی کند. همه چیز از الگوهای از پیش تعیین شده و موفق نسخه برداری می شود.
سیستم الگو، انتخاب بازیگر از روی قیافه نه بضاعت روحی … امیدی برای رشد بازیگر وجود ندارد چرا که او همیشه در حال کپی کردن است. هفتاد و پنج درصد آفرینش هنری کار بی وقفه است و تنها بیست و پنج درصد آن استعداد… نتیجه ی کار بی وقفه است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1394/09/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازیگری به شیوه ی متد: م‍ت‍داک‍ت‍ی‍ن‍گ‌ از آغ‍از ت‍ا ام‍روز

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بازیگری به شیوه ی متد: م‍ت‍داک‍ت‍ی‍ن‍گ‌ از آغ‍از ت‍ا ام‍روز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک