رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
هیتلر و نازیسم
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 44 رای
نویسنده:
مترجم:
احمد شهسا
درباره:
آدولف هیتلر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 44 رای
کتاب هیتلر و نازیسم اثر دیک گیری با ترجمه احمد شهستا از انتشارات خجسته برای دانلود تقدیم مخاطبین پرشین پی دی اف می شود. آرا و عقاید سیاسی عنوان مجموعه‌ای است که در آن شرح و زندگی واندیشه‌های برخی از متفکران سیاسی قرن نوزدهم و بیستم که بر پایه مکتب‌های آنان حکومت‌هایی به وجود آمده و سپس از هم پاشیده یا دچار تحول و تطور شده‌اند بررسی شده است. دیگ گیری در جلد پنجم این مجموعه زندگی هیتلر و اندیشه نازیسم را بررسی می‌نماید.
وی تحلیلی فشرده و مستند از طبیعت حکمرانی نازی و تاثیر آن در جامعه آلمانی به دست می‌دهد و به شرح دیدگاه‌های هیتلر و نقش موثر وی در حکومت رایش سوم اشاره کرده، از عواملی که حزب نازی را به قدرت رسانید، از سازمان و طبیعت حکومت در رایش سوم که هیتلر خود موجد آن بود و از منشا بروز و به کارگیری “هولوکاست “(نابودی یهودیان) سخن به میان می‌آورد؛ به ویژه در خصوص اساس و علت حمایت رای دهندگان از حزب نازی و چگونگی تبلیغات نازی توضیح می‌دهد.
کتاب با “گاهشمار زندگی هیتلر “آغاز می‌شود. پس از آن پیشگفتار و “واژه‌نامه و فهرست کلمات اختصاری”، درج می‌گردد و در ادامه این مباحث می‌آید :هیتلر و عقایدش ;جمهوری وایمار و ظهور نازیسم ; دولت نازی و جامعه ;جنگ و ویرانی .کتاب با یادداشت‌ها، نمایه و عکس‌هایی از هیتلر و جریان نازیسم به پایان می‌رسد .لازم به توضیح است که آدولف هیتلر ( ۱۸۸۹ ۱۹۴۵)، بنیانگذار و رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست (نازی) و پیشوای آلمان بود .وی طراح و مجری سیاست توسعه‌طلبی ارضی بود که با اشغال لهستان، چکسلواکی و اتریش آغاز شد و در ادامه، به جنگ جهانی دوم انجامید.
هیتلر، اندیشه‌هایش را در کتاب نبرد من به طور مشروح نوشته است که همین اندیشه‌ها، در قالب مرامنامه حزب نازی گنجانیده شد. این اندیشه‌ها آمیزه‌ای بود از شکل فاشیسم ایتالیا، روحیه ملی‌گرایی قدیم آلمان، نژادپرستی و نظامی‌گری پروس در راستای ایجاد یک کشور واحد از ملت‌های آلمانی زبان همراه با یک حکومت دیکتاتوری خشن .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/08/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هیتلر و نازیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
هیتلر و نازیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک