رسته‌ها
شرح حال من، ژوزف استالین
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 45 رای
نویسنده:
درباره:
استالین
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 45 رای
با همکاری: نوذر اسمعیلی

کتاب شرح حال من ژوزف استالین روایت دیگری است از زندگی ژوزف استالین (1953ـ1879)، رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی که مطالب آن در قالب "داستان" از زبان نامبرده روایت می‌شود. در این کتاب، راوی یک مخاطب فرضی نیز دارد و آن رقیب و دشمن اصلی استالین، یعنی تروتسکی است که در بخش زیادی از خاطرات استالین حضور دارد و در رویدادهای اوایل قدرت‌گیری استالین تاثیر به سزا دارد. وقایعِ اصلی داستان در طول سالهای 1940-1937 میلادی روایت می شوند، اما داستان با فلش بک های بسیار زندگی استالین را از زمان تولدش (1879) تا سالهای مذکور بازگویی می کند.
ریچارد لوری در یک رمان مسحور کننده که تعلیق و هیجان یک رمان تریلر و دقت و صحت یک نوشته تاریخی را در هم ادغام کرده است، ذهن یک هیولا را روانشناسی می کند و هر اتم از جنونش را می شکافد و در نهایت از منطق آدمکشِ استالین این نتیجه استخراج می شود: «لئون تروتسکی درصدد کشتن من است.» دروغ پارانوئیدی و بدگمانانه ای که برای استالین بیش از حد واقعی به نظر می رسد.
این کتاب با دیگر کتب نگارش یافته در مورد استالین متفاوت است. تاکنون مقالات و پاره‌نوشته‌ها و کتاب‌های بی‌شماری در مورد ژوزف استالین نگاشته شده است. اما تزاریست‌ها، کمونیست‌ها، لیبرالیسم‌ها، سیاستمداران و… هر یک از دیدگاه و طبع نظر خود به آن پرداخته‌اند. اما این کتاب با دیدی فراجناحی و واقع‌گرایانه به بررسی بیوگرافی و عملکرد ژوزف استالین پرداخته و کوشیده است تا با نگاهی‌ بی‌طرف و فراحزبی این شخصیت را بررسی کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
274
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/08/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شرح حال من، ژوزف استالین

تعداد دیدگاه‌ها:
2
در زمان انقلاب شوروی به جز لنین نخبگان سیاسی در زمینه فلسفه سیاسی فراوان بودن اما شاید مهمترین چهره ، بوخارین بود که کتاب هایش در زمینه فلسفه ی سیاسی ، کتابهایی ست پیچیده و فکورانه و تکنیکی. علیرغم وفاداری کامل بوخارین به استالین ولی او نیز چون بسیارانی بدست بزرگترین جلاد تاریخ بشریت ( استالین) به قتل رسید. بعد از مرگ استالین در کشوی میز او نامه ای از بوخارین یافتند که در آن توضیح داده بود بی گناه است و از استالین خواسته بود به او و فرزندانش رحم کند.( انقلاب فرزندان خود را میبلعد)
بایت کتاب بسیار متشکرم
ای کاش مدیریت محترم فکری به حال تبلیغات اول کتاب می کرد... بسیار نازیباست:-(
شرح حال من، ژوزف استالین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک