رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

لودویگ فوئرباخ و ایدئولوژی آلمانی

لودویگ فوئرباخ و ایدئولوژی آلمانی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 48 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 48 رای
نویسنده: کارل مارکس، فردریش انگلس، گئورگی پلخانف
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/09/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لودویگ فوئرباخ و ایدئولوژی آلمانی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
یکی از کتاب‌های خوب با برگردان خوب در باب فلسفه، ایدئولوژی و ماتریالیسم از دید مارکس، انگلس و پلخانف.
نکته‌ای که برای علاقمندان به مطالعات مارکسیستی شاید زیاد واضح نباشد در خصوص گرایش قوی در بین مارکسیست‌های غربی است که مباحث «ماتریالیسم دیالکتیک» و «سوسیالیسم علمی» را از آن انگلس می‌دانند و نه خود مارکس. در این ارتباط کتاب‌های متعددی نگاشته شده و چنان که در این نوشته‌ها اشاره شده در هیج یک از نوشته‌های مارکس چنین اصطلاحاتی بکار نرفته و مارکس مانند انگلس در پی آن نبود تا قوانین جاری بر طبیعت و جانداران را بر جوامع انسانی بکار بندد. در هر حال، بحثی نسبتا طولانی‌ست و وام‌گیری این مفاهیم از طرف پلخانف از انگلس و سپس لنین از پلخانف به کتاب «ماتریالیسم دیالکتیک» استالین رسید و در تبدیل مباحث داغ و جدلی آن دوران به دگم‌های دیکته‌شده از بالا نیازی به توضیح بیشتر ندارد.
این کتاب یکی از بهترین درآمد هاست به جهانِ ژرف و گسترده ىِ اندیشه هاىِ مارکس و انگلس.از دوستِ عزیزی که بانىِ نشرِ الکترونیکىِ این کتاب شده اند، بسیار سپاسگزارم.
لودویگ فوئرباخ و ایدئولوژی آلمانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک