رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مانیفست کمونیست
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 10 رای
مانیفست حزب کمونیست (به آلمانی: Manifest der Kommunistischen Partei) اثری سیاسی است که در قرن نوزدهم توسّط کارل مارکس و فردریک انگلس نوشته شده‌است. این کتاب اوّلین بار در ۲۱ فوریه ۱۸۴۸ منتشر شد و از آن هنگام تاکنون یکی از تأثیرگذارترین متن‌های سیاسی دنیا به‌شمار می‌رود. اکثریت قریب به اتّفاق کمونیست‌های دنیا این کتاب را پرچم و برنامهٔ خود می‌دانند. مانیفست بلافاصله پس از انتشار به زبان آلمانی؛ به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، هلندی و دانمارکی هم منتشر شد و در سال‌های بعد به تمامی زبان‌ها ترجمه شد.
مانیفست در واقع برنامهٔ اتحادیه کمونیست‌ها بود که توسط مارکس و انگلس منتشر شد. تز اصلی این برنامه چگونگی سرنگونی سرمایه‌داری با عمل انقلابی پرولتاریا و حرکت به‌سوی جامعه‌ای بی‌طبقه است.
بسیاری از این جمله‌های کتاب شعار بسیاری از کمونیست‌ها هستند. برای مثال جملهٔ آغازین آن: «شبحی بر فراز اروپا در گشت و گذار است … شبح کمونیسم» و جملهٔ پایانی آن: «کارگران تمام کشورها متحد شوید!» که نه تنها شعار احزاب کمونیستی مختلف و فیلم‌های و سرودهای مختلف بوده‌است که بر مقبرهٔ کارل مارکس در هایگیت نیز درج شده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/10/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مانیفست کمونیست

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مانیفست کمونیست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک