رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ریشه های اقتصادی، دیکتاتوری و دموکراسی

ریشه های اقتصادی، دیکتاتوری و دموکراسی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
گاهی اوقات هزینه سرکوب اعتراضات مردمی در نظام‌های دیکتاتوری بسیار بالاست و همچنین وعده امتیازدهی نیز همیشه چاره‌ساز نیست، بنابراین فرادستان جامعه برای حفظ ثبات اجتماعی و از دست ندادن تمامی منافع‌شان چاره‌ای جز دموکراسی‌سازی ندارند. پرسش اساسی نویسندگان این است که «چگونه امکان دارد نظام دیکتاتوری کشورها به دموکراسی تبدیل شود؟»
آنان چارچوبی علمی برای ایجاد و تحکیم دموکراسی ارایه می‌دهند و برای این منظور از نظریه بازی استفاده فراوان می‌کنند و همچنین از علم تاریخ نیز برای پشتیبانی از نتایج مدل‌های خود کمک می‌گیرند.
نویسندگان برای ورود به مباحث کتاب از تجربه تاریخی چهار کشور بهره می‌گیرند که هر یک از آنها در چهار مسیر متفاوت حرکت می‌کنند. این کشورها می‌توانند برخوردار از نظام دیکتاتوری یا دموکراسی باشند. پیش‌روی دایم به سوی دموکراسی، نوسان میان دموکراسی و دیکتاتوری، دیکتاتوری باثبات و عملکرد عالی اقتصادی و سرانجام رژیم دیکتاتوری سرکوب‌گر، نوع نظام این چهار کشور را تشکیل می‌دهند.
برای هر یک از این چهار نظام به ترتیب انگلستان، آرژانتین، سنگاپور و رژیم آپارتاید مشخص شدند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/08/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ریشه های اقتصادی، دیکتاتوری و دموکراسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
ریشه های اقتصادی، دیکتاتوری و دموکراسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک