رسته‌ها
توسعه صنعت کشتی سازی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
صندوق توسعه صنایع دریایی در راستای یکی از وظایف ذاتی خود که انجام مطالعات توسعه‏ ای و آگاهی بخشی تخصصی می‏ باشد ، انتشار سری کتاب‏های «توسعه صنعت کشتی‏ سازی» را در دستور کار دارد و در نظر است تا توسعه صنعت کشتی‏ سازی، که تنها بخشی از صنایع بزرگ دریایی محسوب می‏ شود از زوایای مختلف از جمله علوم راهبردی، اقتصادی، فنی و اجتماعی بررسی شود.
در مرحله اول، این کتاب‏ها در سه جلد منتشر شده و تلاش ‏شده است تا با مطالعه روند و الگوی توسعه صنعت کشتی‌سازی و بررسی نقش ذی‌نفعان مختلف در کشورهای منتخب، این پدیده مورد مداقه قرار گرفته و درس آموخته‏ هایی برای کشور گردآوری شود.
در سه جلد اول کتاب، الگوی توسعه صنایع کشتی‏ سازی در نه کشور مورد مطالعه قرار گرفته است. ولی از آن‌جایی که مطالعه الگوی توسعه صنایع کشتی‏ سازی، بدون توجه به الگوهای توسعه صنعتی نمی‏ تواند فهم یک‌پارچه و درستی را از مدل اجرا شده در هر کشوری به‌دست بدهد، بنابراین ابتدا روند و الگوی توسعه کل صنایع آن کشورها مورد مطالعه قرار گرفت. جلد اول کتاب سه کشور پیشروی این صنعت یعنی چین، کره‌جنوبی و ژاپن را مورد بررسی قرار می‏ دهد، جلد دوم کشورهای نوظهور در این عرصه شامل برزیل، ترکیه، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام و هند را مطالعه می‏ نماید و جلد سوم آن درس آموخته‏ هایی که از مطالعه این نه کشور به‌دست آمده و می‏ تواند برای ایران استفاده شود را ارائه می‏ نماید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
179
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Z Qasemi
Z Qasemi
1394/05/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی توسعه صنعت کشتی سازی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
3
جمهوری اسلامی ایران، پایتخت غم و غصه جهان اسلام
به هر فصلی غمی، هر صفحه‌ای انبوهِ اندوهی
وطن جان! خسته‌ام، پایانِ خوبِ داستانت کو؟
حسین جنتی
تسلیت به خانواده های داغدار نفتکش سانچی
توسعه صنعت کشتی سازی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک