رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
افسانه سازان هولوکاست
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 19 رای
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 19 رای
مولف ، این کتاب را با ارائه خلاصه ای از تاریخچه شکل گیری رژیم صهیونیستی و افسانه هولوکاست آغاز کرده است. چرا که سینمای صهیونیستی و محوریت هولوکاست در فیلم ها، خود تابعی از به وجود آمدن کشوری جعلی و غصبی به نام اسراییل است. همچنانکه دولت آمریکا و همراهان آن، به حمایت از این غده سرطانی می پردازند. سینمای آن ها نیز- به خاطر تابعیت از سیاست های آن ها- پا به میدان گذاشته و در ادوار مختلف تاریخ سینمای غرب به این موضوع پرداخته است. کتاب نخستین فیلم هایی که با موضوع هولوکاست ساخته شدند را فیلم های خبری معرفی کرده است.
در بخش دیگری از این کتاب به معرفی ژانر جدیدی به نام «ژانر اسراییلی» پرداخته شده است. این ژانر این گونه معرفی شده است: «در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۵۰ در میان ژانر یا نوع فیلم هایی که تولید آن ها در هالیوود رایج بود، ژانر جدیدی به نام «فیلم اسراییلی» شکل گرفت. در این فیلم ها شخصیت های جدیدی برای اولین بار عرضه شدند.» فیلم های «شمشیر در صحرا» (جرج شرمن)، «مارگیر» (ادوارد دمیتریک - ۱۹۵۳) و «اکسدوس» (اتوپره مینجر - ۱۹۶۰) از نمونه های نخستین این نوع فیلم ذکر شده است.
کتاب در بخش دیگری فیلم «خاطرات آن فرانک» را به عنوان نخستین فیلم آمریکایی که ترس و وحشت ناشی از هولوکاست را در تماشاگران ایجاد می کرد، بدون آن که صحنه ای خشونت بار از قتل و شکنجه را نشان دهد معرفی می کند.
یکی از نکاتی که در کتاب بر آن تاکید شده است، تلاش سینمای صهیونیستی برای تلطیف چهره اروپا و تبرئه غرب از جنایاتی است که علیه یهودیان، در گذشته انجام می دادند.
در این کتاب همچنین درباره فیلم هایی به ظاهر روشنفکرانه، شخصی و مستقل همچون «فهرست شیندلر» (استیون اسپیلبرگ) و «پیانیست» (رومن پولانسکی) به عنوان آثاری صهیونیستی و هولوکاستی یاد شده است.
بخش پایانی کتاب مزین به عکس ها و اسنادی درباره مطالب و فیلم های کتاب است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/10/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه سازان هولوکاست

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
افسانه سازان هولوکاست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک