رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گذار به دموکراسی: ملاحظات نظری و مفهومی

گذار به دموکراسی: ملاحظات نظری و مفهومی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
ادبیات گذار به دموکراسی گذشته از ارزش علمی و نظری و اهمیتی که در بسط و گسترش رشته‌ی سیاست تطبیقی و جامعه‌شناسی سیاسی دارد، از نظر عملی نیز ویژگی‌های برجسته‌ای را دارا است. کتاب حاضر، شامل هشت مقاله‌ی مجزا است که از مهم‌ترین و مرتبط‌ترین آثار موجود در زمینه‌ی دموکراتیزاسیون محسوب می‌شوند. مجموعه این مقالات تا حدودی وجوه گوناگون فرایند‌ گذار به دموکراسی و هم‌چنین جنبه‌های مختلف و بعضا متعارض نظریه‌های گذار به دموکراسی را بازتاب می‌دهند. یکی از اهداف اصلی کتاب نیز روشن کردن جنبه‌های گوناگون و متفاوت نظریه‌های گذار به دموکراسی و عرضه‌ی تصویری واقعی و غیر بسیط از پژوهش‌های منتشر شده در این حوزه است.
مقالات کتاب عبارت‌اند از: "آهسته و پیوسته: علم سیاست و اصلاحات سیاسی/ ساموئل پی. هانتینگتون"، "دیباچه‌ای بر تطورات نظریه‌های گذار به دموکراسی/ محمدعلی کدیور"، "مسائلی چند در مطالعه‌ی گذار به دموکراسی/ آدام پرزورسکی"، "گذار به دموکراسی و گذار از طریق مراوده/ دونالد شر"، "افسانه‌های میانه‌روی: رویارویی و نزاع در جریان گذارهای دموکراتیک/ نانسی برمیو"، "نفت و پیمان: گذار به دموکراسی در ونزوئلا/ تری لین کارل"، "راه‌های استقرار مجدد دموکراسی: ملاحظات نظری و مقایسه‌ای/ آلفرد استپان" و "در باب وظایف یک اپوزیسیون دموکراتیک/ آلفرد استپان
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/08/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گذار به دموکراسی: ملاحظات نظری و مفهومی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گذار به دموکراسی: ملاحظات نظری و مفهومی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک