رسته‌ها
عطسه به صبر چه ربط دارد؟!
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 498 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 498 رای
✔"در اتوبوسی میانه شیراز و بوشهر گفتگوهایی در میان یک مدیر دبستان و یک مسافر تهرانی و یک مسافر شیرازی و شوفر و شاگرد شوفر رخ داد که ما آنها را در این دفتر می نویسیم."
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
11
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
persianking
persianking
1388/09/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عطسه به صبر چه ربط دارد؟!

تعداد دیدگاه‌ها:
38
بنده به لحاظ علمی می گویم کسروی بی سواد است و انسان نباید در چیزی که تخصص ندارد وارد شود و با اشکال از خرافات مردم ،عامیانه صحبت کند من هرگز مخالف نقد دین نیستم حتی خودم هم منتقد ادیان از جمله اسلام و از جمله تشیع هستم اما برای این کار سالها دارم تحقیق می کنم و درس می خوانم تا ندانسته اشکال عامیانه نکنم که متخصصین آن به من بخندند و به من نگاه عامیانه کنند.اما این که می گویید(با بررسی تاریخی میبینیم که جوامعی که دین محور بوده اند توسعه نیافته اند) هرگز منطقی نمی باشد زیرا درستی و نادرستی چیزی را با تاریخ آن نمی سنجیم و می رویم از مصدر مستقیم آن را تحلیل می کنیم که آیا حرف های معقول دارد یا نه؟آیا برنامه ی درست و منطقی و کارآمد برای فرد یا جامه دارد یانه؟ و اگر داشت و معقول بود باید حرف منطقی را بپذیریم و فرضا اگر تمام جوامع دین محور آن را بنحو درست نفهمند ،به اصل دین نمی توانیم بگوییم غلط است (جدای اینکه کدام تاریخ کشور های اسلامی را می گویید اصلا حجیت تاریخ را چگونه تحلیل می کنید که از گزاره های تاریخی حکم کلی می کنید) البته نگاه شما نسبت به دین یک نگاه ابزاری است که می گویید: (دین در این دنیا باید به کار فرد و جامعه بیاید) این حرف هرگز غلط نیست اما دین یک امر فطری و در درون انسان ها است نه صرفا یک ابزار و این خلط بین اصل و غایت دین و یکی از فوائد آن می باشد. بنده ادیان زیادی از جمله یهود مسحیت و اسلام و فرق های آنها را مطالعه کردم و هیچ کدام را نیافتم که به اندازه اسلام برای جامه و فرد برنامه داشته باشد و تمام افراد را اینقدر به علم و توسعه دانش وادار نکرده و برای آن برنامه نداده باشد و یادگیری علم را حتی از انسان های بی دین تشویق نکرده باشد و انسان را به تفکر وادار ننموده باشد. اما آقای کسروی روی تمام اینها ماله می کشد و آنهارا می پوشاند و فقط خرافه را که ربطی به دین ندارد به دین می چسباند درحالی که هرچه دین و دستورات آن را مطالعه می کنم از این خرافات نمی بینم بلکه برعکس آن است شما(اگر تاریخ برایتان حجیت دارد) با مراجه به تاریخ پیامبران می بینید یکی از رسالت های مشترک آنان مبارزه باخرافات و دستور به تدبر و کاوش در عالم برای توسعه علوم است.بنده خیلی خوشحال شدم که شما هم منتقد هستید اما اگر خواستید چیزی را نقد کنید اول تحقیق کنید و ببینید که چیست. من هم اگر چیستی چیزی را ندانم و آن را از اساتید متخصص درس نگیرم و فلسفه وغایت آن را ندانم از آن اشکال میکنم و آن را با ملاک دیگری می سنجم درحالی که این هرگز صحیح نمی باشد.:-)
این که کسروی بیسواد است یا نه نمیدانم. اما دین برای زندگی است . در این دنیا باید به کار فرد و جامعه بیاید . اما با بررسی تاریخی میبینیم که جوامعی که دین محور بوده اند توسعه نیافته اند . چرا؟؟؟؟؟؟
با سلام خیلی کوتاه عرض کنم بنده کتاب های کسروی را مطالعه کردم و دیدم که ایشان خیلی بی سواد هستن اصلا انگار بهره ای از علم و دانش نبرده اند در اینجا نمی خواهم به حرفهای عوام فریبانه و مغالطات ایشان اشاره کنم فقط همین قدر میگویم که ایشان نه از دین چیزی میدانند و نه از فلسفه دین و نه اصلا از عالم و شئونات عالم ماده چیزی میدانند که دائم خلط بین احکام شرعی با خرافه هایی که در مردم عامه پیدا می کند و خلط بین فلسفه دین (به حمل اولی) و خود دین (به حمل شایع) و همچنین خلط بین اصول دین و فروع می کنند . ایشان منطقی و برهانی هم صحبت نمی کنند فقط حرفهای عامیانه و کوچه خیابانی میزنند تا عوام را فریب دهند.
ایشان می روند و در میان مردم چند خرافه پیدا می کنند و آنها را به اسم دین مینویسند و مردم عوام که تخصصی ندارند فکر می کنند ایشان روشن فکر است زیرا برخی عوام تا میبینند که یک نفر به مقداری از گزاره های دینی اشکال می کند فکر میکنند با سواد است. فتأمل
مرسی از راهنمایی همه دوستانمن تو 20 روز صفر شدم:!
[quote='dunnos']
به طور متوسط بیشتر از امتیاز 25 تایی که تو روز میدن دانلود دارم.
امتیاز اولیه که همون چن ماه اول عضویت رسما پرید.
[/quote]
باید سیستم اهدای امتیاز راه بندازن :-)
[quote='neda300']نقل قول از dunnos:فلسفه ی بیخودیهکلا سیستمی که آدمو لنگ بذاره باید تصحیح بشه . کلی گیر توشه.من الان می خوام کتاب dl کنم اما باید تا فردا شب یا تا وقتی سرعت نت سیستمم واسه آپ خوب باشه دندون رو چیگر بذارم!ینی شکنجسسساااا!
حالا که فکر میکنم میبینم فلسفه بدی هم نیست.یه جور بازی میشه.که وقتی امتبازت تموم میشه گیم آور میشی!...اما خب باید یکمی امتیاز برای روز مبادا میگذاشتی...آخه چجوری اینقدر امتیاز کم میشه...من الان بیشتر از 3000تا دارم![/quote]
به طور متوسط بیشتر از امتیاز 25 تایی که تو روز میدن دانلود دارم.
امتیاز اولیه که همون چن ماه اول عضویت رسما پرید.
من نمی دونم شماها انقد امتیاز از کجا اوردین؟
حتی آپ شده هامم از خیلیا بیشتره اما امتیازم ؟؟؟؟
[quote='dunnos']فلسفه ی بیخودیهکلا سیستمی که آدمو لنگ بذاره باید تصحیح بشه . کلی گیر توشه.من الان می خوام کتاب dl کنم اما باید تا فردا شب یا تا وقتی سرعت نت سیستمم واسه آپ خوب باشه دندون رو چیگر بذارم!ینی شکنجسسساااا![/quote]
حالا که فکر میکنم میبینم فلسفه بدی هم نیست.یه جور بازی میشه.که وقتی امتبازت تموم میشه گیم آور میشی!...اما خب باید یکمی امتیاز برای روز مبادا میگذاشتی...آخه چجوری اینقدر امتیاز کم میشه...من الان بیشتر از 3000تا دارم!
[quote='neda300']نقل قول از dunnos:نقل قول از ahad1:ببینم اگر امتیازم صفر بشه چی میشه؟
هیچی میشی مثه من نمی تونی دانلود کنی باید بشینیم تا ساعت 12 بشه 25 تا بریزن تو دامنمون بریم 5 تا دیگه بزینم تو رگ!!!
هه! اینجوریه؟! تا حالا فلسفه این امتیاز رو نمی دونستم....ممنون![/quote]
فلسفه ی بیخودیه
کلا سیستمی که آدمو لنگ بذاره باید تصحیح بشه . کلی گیر توشه.
من الان می خوام کتاب dl کنم اما باید تا فردا شب یا تا وقتی سرعت نت سیستمم واسه آپ خوب باشه دندون رو چیگر بذارم!
ینی شکنجسسساااا!
[quote='dunnos']نقل قول از ahad1:ببینم اگر امتیازم صفر بشه چی میشه؟
هیچی میشی مثه من نمی تونی دانلود کنی باید بشینیم تا ساعت 12 بشه 25 تا بریزن تو دامنمون بریم 5 تا دیگه بزینم تو رگ!!![/quote]
هه! اینجوریه؟! تا حالا فلسفه این امتیاز رو نمی دونستم....ممنون!
[quote='ahad1']ببینم اگر امتیازم صفر بشه چی میشه؟[/quote]
هیچی میشی مثه من
نمی تونی دانلود کنی
باید بشینیم تا ساعت 12 بشه 25 تا بریزن تو دامنمون بریم 5 تا دیگه بزینم تو رگ!!!:D
عطسه به صبر چه ربط دارد؟!
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک