رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
انسان 250 ساله
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 61 رای
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 61 رای
«انسان ۲۵۰ ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه (علیهم السلام)، از پیش از انقلاب تا سال ۱۳۸۹ است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه (علیهم السلام) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه (علیهم السلام)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه (علیهم السلام)، از دوران پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری (علیه السلام) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (علیهم السلام) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان ۲۵۰ ساله را دلنشین تر می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
korouni
korouni
1394/03/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انسان 250 ساله

تعداد دیدگاه‌ها:
11
مگر آنهایی که همان دم اول مثبت داده اند این کتاب را خوانده اند که به آراء منفی ایراد می گیرید؟

پاسخ شما را در کامنتهای قبلی داده بودم مجددا کپی می کنم کاش نظرها را کامل خوانده بودید
کار خطا خطاست بدون خواندن کتاب و به صرف ارجاعات فرامتنی 6 دادن همانقدر مضحک است که 1 دادن
مگر آنهایی که همان دم اول مثبت داده اند این کتاب را خوانده اند که به آراء منفی ایراد می گیرید؟
سلام جناب باقرنیای عزیز و بزرگوار! با نطریه ی مرگ مولف و آرای بارت اشنا هستم. ممنونم از شما که علیرغم لحن کامنتتان حرفتان کاملا تایید نظر حقیر است. من نیز معتقدم باید تالیف را فارغ از مولف دید به قول بارت مولف را مرده دید و همانگونه که شما نیز اشاره کرده اید تفسیر مولف یا صحیح تر بگویم تاویل مولف را فقط به عنوان یکی از گونه های برداشت از میان بی شمار تاویل مختلف صاحب اعتبار دانست. صد درصد موافقم و اتفاقا مشکل حقیر این است یکی از 15عزیزی که تاکنون منفی داده است نشانه ای ارائه نکرده تا بپذیریم که به قول شما اثر را فارغ از موثر دیده است.
اگر واقعا 10نفر در سایت این کتاب را در چند ساعت اول نشر دیده و از قبل خوانده و از ان متنفر بوده اند و لااقل چند نفری ایرادات محتوایی خویش را بر متن تالیف ( تکرار می کنم متن تالیف فارغ از شخص مولف) بیان می کردندهیچ ایرادی نبود و توجیه شما منطقی به نظر می رسید اما حقیقت آن است هیچ بروز و ظهوری در باب متن اثر به منصه ظهور نرسیده است. کل نظرات پای این متن یکی نشان از شیفتگی شدید یک عزیز به مولف کتاب است. یک نظر دیگر تعریض به همین شیفتگی است. پیام دیگر کنایه ای است لطیف به عمر طولانی فلان مقام سیاسی کشور و یکی نیز اعتراض به 6 دادن. باقی نیز سخن حقیر در باب پرداختن به متن و اظهار نظر بزرگواری دیگر در همین باب و پیام شما دوست عزیز است. علی ایحال به قول اهل استدلال و منطق البینه علی المدعی من بینه ام را بر جدا نکردن تالیف و مولف توسط عزیزان گفتم شما با چه بینه ای تصور می کنید این عزیزان جملگی همه متن را خوانده اند و فارغ از شخص مولف به متن تالیف نظر کرده و به خود تالیف فارغ از مولف نمره داده اند؟
ضمنا شعر را به گونه ای عوض کنید تا مشکل معنایی و وزنی به هم نزند. مثلا : "کار خوش مصلحت آن است که حتما بکنیم"
*
علی ایحال دستبوس لطف و مرحمت همه عزیزانی هستم که زحمت کشیده و کتاب را گرفته اند. حقیر نه ذوب در ولای مولف هستم نه دشمن و ضد تولای ایشان روزنامه نگار و پژوهشگری جوان و نوقلمم که قریب دو دهه در رسانه های شیراز و برخی مطبوعات کشور قلم زده ام. یاد گرفته ام برای فهم هیچ مقوله ای علی الخصوص آرای اهل سیاست و قدرت نباید به علم دست دوم و تاویل این و آن از نظرات افراد رجوع کنم مثلا برای شناخت امام خمینی ره بهترین کار این است که کشف الاسرار دهه 20 ایشان را بخوانم و ولایت فقیه را تا بفهمم بن مایه فکری وی چه بوده است. برای فهم آرای جناب خامنه ای نیز همین طور. کما اینکه آرای محمدرضا پهلوی را نه از خلال برنامه های "تلویزیون جمهوری اسلامی" و نه از برنامه های "من و تو یک" درک نکردم بلکه سراغ متن کتاب هایش رفتم تا بدانم اندیشه های وی چه بوده و با عملش چه نسبتی دارد!
پیشنهاد حقیر آن است متن تالیفات رهبران و سیاستمداران قبل و حین قدرت را گیر بیاوریم بخوانیم و کنار مجموعه عملکرد فرد بگذاریم تا به تعریفی جامع از عملکرد آن شخصیت ها برسیم. آن وقت چه ذوب در ولایشان بشویم چه دشمن و ضد تولایشان در هرصورت آگاهانه و با درک و درایت انتخاب کرده ایم نه تقلیدی و بدون درایت!
این موارد را عرض کردم تا هدفم از آپلود این کتاب و چند کتاب دیگر را از ایشان و موضوعات مشابه عرض کرده باشم. حقیر ترجیح می دهم در فضای عمومی دیگر این مباحث را ادامه ندهم. اگر عزیزی جدا از کنایه و کامنت های ستیزنده انتقادی داشت بزرگواری کند و به صفحه شخصی ام پیام خصوصی دهد. در این فضای عمومی دیگر بحث نخواهم کردالا اینکه کسی شخصا درباره من یا عملکردم چیزی بگوید که توضیحی ضروری طلب کند...
دستبوس همه پویندگان آزادی و حقیقت هستم!
درود
بنظرم این جانب نه برخاست از یک استبداد درونی هست ونه یک دادن مضحک گونه ، شاید بعضی ها کتابی را قبلا خواند باشند کار هم به شخص یامتن کتاب نیست .
هر کتاب متنی و فرا متنی دارد وتفسیر خود دارد پس نویسندی که کتاب را نوشت از کتاب جدا شدو اینگونه متصور می شود که نویسنده مرده ویا خود نویسنده تفسیر دیگر بر کنه کتاب دارد
به هر حال خوب هست هر کتابی در بوته نقد قرار بگیرد
ود اخر " کار نیکو مصلحت آن است که مطلق بکنیم"
با این منطق شما اونوقت کسایی که به یه کتاب 400 صفحه ای تو همون روز اول 6 از 6 میدن یقینا برخاسته از کجاشون میتونه باشه؟!

عزیز نازنین جناب خواجه اهل راز حافظ شیراز پاسخ شما را 600 سال پیش فرموده است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
کار خطا خطاست بدون خواندن کتاب و به صرف ارجاعات فرامتنی 6 دادن همانقدر مضحک است که 1 دادن
اما این که کتابی با کمی کمتر از 400 صفحه حجم را در همان ساعت اول و روز اول نخوانده نمره منفی دهیم یقینا برخاسته از مستبد درونی ماست که با کلیک هایش قیچی حذف را تیز می کند.

من فقط در حد یه جمله در نقش آینه ظاهر میشمو میرم با اجازه دوستان :D
با این منطق شما اونوقت کسایی که به یه کتاب 400 صفحه ای تو همون روز اول 6 از 6 میدن یقینا برخاسته از کجاشون میتونه باشه؟! :stupid:
جناب کرونی
بعضی از افراد متاسفانه پیش از توجه به محتوای یک مطلب به استناد شخص ، گزینه تنفر را برای کتاب انتخاب می کنند . هر چند معتقدم مناسب نیست برای کتابی تنفر زده بشه .
هر عضو محترمی در سایت حق اظهار نظر در باره موضوع کتاب رو داره ، چه موافق و چه مخالف ، اما چقدر ارزشمنده در مورد مولف کتاب، به چشم نویسنده کتاب نگاه کنیم و لا غیر ( کما این که بار ها مشاهده کردم شخص به صرف تنفر از دین ، قفسه کتابخانه اش پر از کتاب های دینی مورد تنفر هست و البته بر عکسش هم محتمل هست، و به جرات می شه گفت اندکی از بسیار کتاب های مورد تنفرش رو ورقی هم نزده :-)
تا وقتی تعصبات کور و گره های ذهنی از پیش تعیین شده بر اندیشه ها و افکارمون حاکم هستن نباید انتظار به نقد کشیدن یک اثر و تبیین سره از ناسره رو داشته باشیم. البته امیدوارم که این تعصبات تلخ جاشون رو به روشن اندیشی های شیرین بدن . الله اعلم

جالبه . مالدینی آواتاری گذاشته . بعد هم همان اول فرمودند که «دشمنانش کور شوند» ! یعنی چپ به این کتاب نگاه کنید چشماتونو از کاسه در می یارم . اوج دموکراسی و آزاد اندیشی رو هم فهمیدیم !!!

عزیز بزرگوار ایشان نظرش را گفته است. مثلا شما و 9نفر عزیز دیگری که از کتاب اعلام تنفر کرده اید و به احتمال قریب به یقین نخوانده و فقط به سبب اسم نویسنده به آن منفی داده اید چه اتفاقی برایتان افتاده است جناب مالدینی خدای ناکرده بلایی سرتان آورده است؟!
خیر. من این کتاب و 4تا5 کتاب دیگر از ایشان را در کتابناک آپلود کرده ام به شخص آقای خامنه ای به عنوان یک مولف نگاه کرده ام و کتاب ها را گذاشته ام تا هم علاقه مندان ایشان بخوانند هم پژوهشگرانی که شاید علاقه ای هم نداشته باشند اما انصاف و رسم تتبع و تحقیق را می دانند که باید آثار افرادی که در مسند قدرتند به دقت خوانده شود تا بتوان کنه نگاه آنان را فهمید.
گذشته از آن ما سده هاست با سانسور دست به گریبانیم همواره حاکمیت با قیچی حذف سراغ اهل قلم آمده است تا آنجا که در نهاد تک تک ما یک سانسورچی مستبد به یادگار گذاشته است. امکان تنفر از کتاب در دست دوستان عزیزمان در سایت تبدیل به ابزار حذف و سانسور شده است.
اگر فردا روزی این عزیزان متصدی اداره نشر بشوند یقینا می خواهند کتاب ایشان را اجازه چاپ ندهند زیرا مولفش را دوست ندارند.
بنده هیچ اشکالی نمی بینم شما و هر کس دیگری اندیشه مولف در این کتاب را نپسندد و اینجا در نقد آن بنویسد و به کتاب نمره تنفر بدهد اما این که کتابی با کمی کمتر از 400 صفحه حجم را در همان ساعت اول و روز اول نخوانده نمره منفی دهیم یقینا برخاسته از مستبد درونی ماست که با کلیک هایش قیچی حذف را تیز می کند.
باز هم به همه ی عزیزانی که کتاب را نپسندیده اند ادای احترام می کنم. همه شما حق دارید هر اثر و صاحب اثری را دوست نداشته باشید این حق شماست و کسی نمی تواند آن را سلب کند اما یادمان نرود این ستاره ها مربوط به اثر است نه نویسنده اثر...
خیلی باحاله! من اول خیال کردم درباره ی یکی از شخصیتهای کشوره!
انسان 250 ساله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک