رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ریاضیات پایه
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
کاربرد ریاضیات در رشته اقتصاد نسبت به سایر رشته های علوم اجتماعی بسیار برجسته تر است.با وجودی که ابزار ریاضی برای درک بهتر وسریع تراقتصاد کمک شایانی به این علم میکند.در عین حال عدم توجه به ملاحظاتی پیرامون جایگاه این ابزار و ورودی به محدوده افراط وتفریط در مورد ان موجب کاستن اعتباران است.
این جمله را بارها شنیده ایم که اقتصاددانان انسان ها را در درون اعداد وارقام محصور میکنند حال انکه وجود انسان بسیار فراتر وغیر قابل پیش بینی تراز این حرف هاست.چنین برداشتی که به طورضمنی منتقد کاربرد ریاضیات در اقتصاد است هم بین گروهی از اساتید ودانشجویان اقتصاد درایران که اهل بحث های کیفی هستند طرفدار دارد،هم بین متخصصان بقیه حوزه های علوم انسانی از جمله جامعه شناسی.
اگر رفتار انسان غیر قابل پیش بینی باشد که دیگر اصلا بحث علوم انسانی بی معنی میشود چرا که در هر علمی به هر حال صحبت از قانون مندیهای میکنیم که تا حد خوبی باید به واقعیت نزدیک باشد.ابزارهای ریاضی هم چیزی جز بیان این قوانین با زبانی متفاوت نیست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
navio
navio
1394/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ریاضیات پایه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ریاضیات پایه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک