رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نگهبان آراء
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 25 رای
شورای نگهبان

«یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لا یجرمنکم شنان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی واتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون» شورای‌ نگهبان علاوه بر پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی و احراز عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای ‌اسلامی ‌با موازین شرع و قانون اساسی، به موجب اصل نود و نهم، یکصد و پانزدهم، یکصد و هجدهم و بند نهم از اصل یکصد و دهم قانون ‌اساسی و قوانین عادی منبعث از آن، مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری را برعهده دارد و تنها مرجع عالی رسیدگی به شکایات و اعتراض‌ها پیرامون جریان انتخابات می‌باشد؛ لذا با رصد کردن مستمر، به‌موقع و دقیق امور، مجموع اعتراض‌ها و شکایات را پس از دریافت، دسته‌بندی کرده و با به‌کارگیری تمامی‌ابزارهای قانونی، آنها را مورد رسیدگی قرار داده و در نهایت نسبت به صحت و یا عدم صحت انتخابات اعلام‌نظر می‌نماید. براین اساس در پی برگزاری دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و با توجه به مشارکت حداکثری مردم و تأثیر شگرف آن در تحکیم نظام، ترویج و گسترش مردم‌سالاری دینی و تجلی و ظهور دوباره و فراگیر دو عنصر توأمان «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام، شورای‌ نگهبان با درک شرایط و به منظور خنثی‌سازی توطئه‌ها و نیرنگ‌ها و تقویت همدلی‌ها برای نخستین بار در روند بررسی شکایات و اعتراضات، انجام اموری را وجهه‌ی همت خود قرار داد که گزارش تفصیلی آن در دو بخش اقدامات شورای‌ نگهبان و بررسی شکایات جهت تنویر افکار عمومی‌ منتشر می‌گردد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
korouni
korouni
1394/11/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگهبان آراء

تعداد دیدگاه‌ها:
10
شورای نگهبان وظیفه اش نگهداری از حکومت ملاهاست چیزی که مشخصه دیگه از اول به همین منظور ایجاد شده بوده
نهادی برای نگهبانی از آراء مردم یا ابراز سلیقه برای مهندسی رای مردم ؟
[quote='behdad1970']تا زمانی که این ملاها بر سر کارند ملت یعنی صغیر یعنی مجنون خب وقتی چنین طرز تقکری نسبت به ملت باشه معلومه که باید شورای نگهبانی هم باشه آخه اونا فکر میکنند ما هنوز به رشد فکری نرسیدیم و نخواهیم رسید[/quote]
این ها همون جماعتی هستن که اگه لازم بشه پسر بچه های 13 ساله رو میفرستن جلوی گلوله و تانک دشمن. ولی خودشون هر کدوم 80 سال،90 سال به خوبی و خوشی عمر میکنن....
کاش فقط ما رو صغیر و بچه میدونستن! در واقع دیدی که این جماعت به ما دارن خیلی بدتر از این حرف هاست
نقل به مضمون از یه آقایی : "همه، حتی کسانی که بنده و نظام رو قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند."
همون آقا چند روز بعد : "من گفتم کسانی که نظام رو قبول ندارن رای بدن، ولی نگفتم کسانی که انقلاب رو قبول ندارن به مجلس برن" !!!
از همین دو تا عبارت این مقام معظم کاملا مشخصه که چه دیدی نسبت به ما دارن... سال هاست اخبار و گفته های سیاست مداران این مملکت رو دنبال میکنم ولی تا حالا ندیده بودم کسی همچین توهینی به مردم بکنه. توهینی که در این حرف های این آقا وجود داره حتی از عبارت "خس و خاشاک" هم بدتره.
واقعا آفرین به این همه فرزانگی و ادب... ملت ایران با داشتن چنین رهبرانی حتما به سعادت دست پیدا خواهد کرد ...... البته در خواب.
تا زمانی که این ملاها بر سر کارند ملت یعنی صغیر یعنی مجنون خب وقتی چنین طرز تقکری نسبت به ملت باشه معلومه که باید شورای نگهبانی هم باشه آخه اونا فکر میکنند ما هنوز به رشد فکری نرسیدیم و نخواهیم رسید
[quote='amirghorbani']البته ارگان هایی مانند شورای نگهبان در همه جای ایران وجود دارند از ارگان های بزرگ گرفته تا کوچک ،
اصلا همین کتابناک خودمان هم شورای نگهبان دارد و دوستان هم با اعضای آن آشنا هستند که کارشان
نظارت بر کتاب ها می باشد تا کتابهایی که بر خلاف قانون مطبوعات و .... جمهوری اسلامی ایران می باشد
را حذف کنند ، در واقع شورای نگهبان جزء لاینفک تمام مجموعه ایران می باشد .[/quote]
فکر نکنم کتابناک آنقدر یک طرفه و بی دلیل و مدرک و جناحی و سلیقه ای عمل کند. البته منظورم اصلاً شورای نگبان نیستا!!!!!!!
شورای نگهبان یعنی توهین به شعور ملت در هیچ جای جهان همچین چیزی و جود ندارد حتی نئو نازی ها هم میتوانند در المان در انتخابات شرکت کنند
جالب اینجاست که در بخش کتاب های الکترونیکی مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم تکثیر شده! یعنی دیگه end اعتماد
البته ارگان هایی مانند شورای نگهبان در همه جای ایران وجود دارند از ارگان های بزرگ گرفته تا کوچک ،
اصلا همین کتابناک خودمان هم شورای نگهبان دارد و دوستان هم با اعضای آن آشنا هستند که کارشان
نظارت بر کتاب ها می باشد تا کتابهایی که بر خلاف قانون مطبوعات و .... جمهوری اسلامی ایران می باشد
را حذف کنند ، در واقع شورای نگهبان جزء لاینفک تمام مجموعه ایران می باشد .
البته شورای نگهبان آرای بعضیهاست. الحق که بدور از سلیقه به تایید و رد صلاحیت میپردازد! اگر ساعتی یک کتاب هم منتشر کند نخواهد توانست اعتماد مردم را جلب کند.
نگهبان آراء
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک