رسته‌ها

اصول حقوق ارتباطات در اسلام (با مروری بر قواعد بین المللی)

اصول حقوق ارتباطات در اسلام (با مروری بر قواعد بین المللی)
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
کتاب حاضر پژوهشی است در حوزه مباحث محتوایی حقوق ارتباطات در اسلام که به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان و تأمین منابع مطالعاتی پژوهشگران تهیه و تدوین شده است. این کتاب نسخه چاپی نداشته و برای نخستین بار در قالب الکترونیک منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
بنابر نظر نویسنده، آنچه امروزه با عناوینی همچون آزادی عقیده، آزادی بیان، حریم خصوصی و مالکیت معنوی یاد می‌شود، در اسلام و مباحث فقها سابقه‌ای دیرینه دارد و فقط واژه‌های پیشین با کلمات و اصطلاحات امروزی تفاوت کرده‌اند.
دین مبین اسلام رایحه‌دار و سردمدار مفاهیمی است که در روزگار کنونی به عنوان اصول اساسی بشری از آن یاد می‌کنند. دین اسلام نه تنها به بیان آزادی‌ها و حق‌ها پرداخته، بلکه با نگرشی جامع، جایگاه آن‌ها را دوراندیشی در اجتماع بشری مشخص و چارجوب آن‌ها را بیان کرده است. حتی در بسیاری از موارد بر تأیید این مفاهیم، حمایت‌هایی را برای آن‌ها چه از جنبه پیشگیرانه و چه از ناحیه درمانی تجویز کرده است.
این کتاب در دو بخش به تشریح ضرورت و ماهیت مباحث، و اصول مشترک و موضوعات محتوایی در حقوق ارتباطات در اسلام پرداخته است.
نویسنده در این مطالعه، ضمن پرداختن به ضرورت و ماهیت برخی از اصول عمومی همچون آزادی، مساوات و برابری مدنی و اجتماعی در اسلام، مروری بر کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه حقوق بشر دارد و در ادامه به بیان راهکارهای دین مبین اسلام در زمینه آزادی‌های بشری و حقوق اجتماعی و مدنی می‌پردازد.
اصول حقوق به عنوان منبع دو واحد درسی دانشگاهی در نظر گرفته شده است که البته دارای مطالب تکمیلی دیگری نیز هست که به علت رعایت چارچوب‌ها و ضوابط تنظیم پایان‌نامه‌های دانشجویی از ذکر مطالب آن خودداری شده است.
در مورد قوانین به‌کار برده شده نیز تکیه بر قوانین حقوق بشری است و در مواقع لزوم فقط به طور موردی به دیگر قوانین اشاراتی شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
105
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
korouni
korouni
1394/06/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اصول حقوق ارتباطات در اسلام (با مروری بر قواعد بین المللی)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اصول حقوق ارتباطات در اسلام (با مروری بر قواعد بین المللی)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک