رسته‌ها

پیدایش و خلقت از منظر تورات و قرآن

پیدایش و خلقت از منظر تورات و قرآن
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 46 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 46 رای
كتاب پيدايش نظري اجمالي بر طرز بيان داستان خلقت آسمان و زمين و بوجود آمدن انسان دارد. در نظر داشتم تا بخش­هايي از اين كتاب را به ديگر اديان نيز اختصاص دهم، ولي به اين نتيجه رسيدم كه شايد آوردن نظر تورات و قرآن در مورد پيدايش بهتر باشد و به سراغ انجيل نرفتم زيرا انجيل (عهد جديد) در كتاب مقدس خود شامل عهد عتيق تورات مي­شود و اين دو كتاب در مسيحيت به صورت متحدالشكل (كتاب مقدس) در آمده است.
قصد اصلي­ام از نوشتن كتاب پيدايش و خلقت پرداختن به مسأله بسيار مهم و فراموش شده­ی چگونگي خلقت انسان است، داستان­هاي بسيار زيادي در مورد چگونگي آفرينش شنيده­ایم ولي متأسفانه آن­ها را فقط در حد داستان و نه بيشتر مي­توان پنداشت. مسأله پيدايش و خلقت زياد مورد توجه قرار نگرفته است در صورتيكه هنوز هم دانشمندان و علماء اديان الهي نتوانسته­اند به نقطه­اي مشترك در پيدايش جهان خلقت و انسان برسند و تناقض، چنين مسأله­اي به اين مهمي را در پرده­اي از ابهام و خرافه ­گويي قرار داده است.
در كتاب پيدايش (تورات) داستان آدم و حوا چنين بيان مي­شود كه گناه آدم و حوا باعث مي­شود تا آنها از بهشت كه باغ عدن ناميده شده است اخراج شوند و مجازات گناه آنان اين است كه از همان ميوه به كارند و تناول كنند. در عهد جديد (انجيل) كه شامل چهار انجيل (متي، مرقس، لوقا، يوحنا) حواريون عيسي مسيح مي­باشد، هيچ يادي از خلقت انسان نمي‌شود. زيرا عيسي مسيح بدعت نياورده بلكه مي­گويند: گمان مبريد كه آمده­ام تا تورات موسي و نوشته­هاي ساير انبياء را منسوخ كنم من آمده­ام تا آن‌ها را تكميل نمايم و به انجام رسانم. به راستي به شما مي­گويم كه از ميان احكام تورات هر آن­چه را كه بايد عملي شود يقينا همه يك به يك عملي خواهد شد پس اگر كسي از كوچكترين حكم آن سرپيچي كند و به ديگران نيز تعليم دهد كه چنين كنند او در ملكوت آسمان از همه كوچكتر خواهد بود. اما هر كه احكام خدا را اطاعت نمايد و ديگران را نيز تشويق به اطاعت كند در ملكوت آسمان بزرگ خواهد بود.
انجيل از دو بخش عهد جديد و قديم (عتيق) است كه عهد عتيق مبدأ بهشت شده، تاريخ بيش از خلقت دنيا و توسعه قوانين مذهبي مردماني كم جمعيت و از قرار معلوم بي اهميت را در عهد عتيق كه همان تورات مي­باشد بيان مي­كند. اين مردمان همان عبرانيان بودند كه بعد­ها تحت عنوان (يهودي­ها) در يك كشور بسيار كوچك زندگي مي­كردند اهميت اصلي اين كشور كوچك به دليل قرار گرفتن ما بين دو تمدن قديمي بزرگ بين النهرين (عراق) و مصر بود.
در قرون يك و دوم ميلادي عهد جديد به كتاب قديمي كه در حال حاضر به نام عهد عتيق شناخته شده است، اضافه گرديد. امروزه بيست و چهار كتاب از عهد عتيق انجيل عبراني را شكل داده است كه پنج تاي ابتدا Pentateuch به يوناني يعني پنج كتاب،تورات TORAH (قوانين) مقدس­ترين مكتوب از مذهب يهوديت مي­باشد.
اميد آن مي­رود كتاب پيدايش و خلقت از منظر تورات و قرآن مفيد فایده قرار گيرد. داستان گناه آدم و حوا و هبوط آنان از بهشت، در اعتقاد مسيحيان اين گناه با ريخته شدن خون عيسي مسيح بر روي صليب در جلجتا به پايان می­رسد و با مصلوب شدن مسيح بر روي صليب فديه گناه داده شد و بشر از يوغ بندگي و زندگي در گناه آزاد گرديد.
هنوز هم پيچيدگي­هاي بسياري در درك اين داستان وجود دارد كه از درك و حكمت دنیوی به دور است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
?
فرمت:
EPUB,
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1394/02/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیدایش و خلقت از منظر تورات و قرآن

تعداد دیدگاه‌ها:
12
سلام علیکم
چرا کتاب گزینه دانلود نداره؟
کتاب رو خریدم اما قادر به دانلودش نبودم و نیستم ...
09199292892
درود بر همه ی عزیزان هنوز خوشحالم که دوستان قدیمی اینجا فعالیت دارن برعکس خود سایت
به قول میکل آنژ خطر بزرگی که بیشتر ما را تهدید میکند ، این نیست که هدفمان بیش از اندازه دور است و به آن نمیرسیم.بلکه این هدف ، بیش از حد دست یافتنی است و به ان میرسیم.
موفق باشین دوستان عزیزم
یاد آن روزها بخیر
چه کتاب های برای دانلود در سایت قرار می گرفت
چه کاربرانی کتاب آپلود می کردند جناب اسپارتاکوس و جناب خر تو خر و...
خودم به شخصی به این بزرگوار ها از جمله مدیر سایت خیلی مدیونم
قیمت کتاب رسیده به 30 هزار تا 40 هزار تومان تازه تک جلد
بماند قیمت کتابهای چند جلد دیگه چقدر و تیراژ کتاب به زیر هزار تا رسیده
هنوز که هنوز دارم کتاب های چند سالی پیشی که از این سایت دانلود کردم را
می خوانم
کجاست آن روزها طلایی سایت
یک زمانی چند ساعت به چند ساعت به سایت سر می زدم الان چند ماه به چند ماه
بنده حدود دوسال ونیم عضو کتابناک شده ام و حدود 6000 کتاب دانلود کرده ام و تا حال نتوانسته ام هیچ کمک مالی به این سایت نکنم و حتی سال گذشته در جریان شکایت به سایت و تحمیل هزینه هائی که صورت گرفت مدیریت کتابناک باز هیچ کمک مالی را قبول نکردند موفق باشند
‫هر که این کتابها رو دوست داشت ونیازش بود می خره کسی هم که نیاز نداشت نمی خره این کجاش فهمیدنش دشواره در ضمن با توضیحی که اقا رضا دادند همه چیزمشخصه یک سایت وزین فرهنگی با کلی مشکلات که همه میدونید ایجاد شده برای اشتراک وبارگزاری کتاب حال به هرنیتی برای ما دوستاران وکتاب خوانها مگه بده بهترین ومفید ترین ونایاب ترین وکمیاب ترین کتابها رو اشخاصی مثال هانیه ،کالتون ،کایدان،خرتوخر،سیمین،مسعودپورفرودیگران با کلی زحمت تهیه میکنند بعضا وقت میزارند می رن کتابخانه کتاب می گیرن میان اسکن میکنند متحمل هزینه مالی ومعنوی میشن که نفرات تواین وانفسای گرانی وبی فرهنگی وووبتونند براحتی به کتابها دسترسی داشته باشند ما باید خیلی هم ازشون متشکر باشیم وازاین موقعیت کمال استفاده را ببریم ،از خودتون بپرسید چرا مگه اونها نوکر بابای ما هستند وبه ما بدهکار باید سعی کنیم ما هم با افزودن به این دارائی مادی ومعنوی چراغ کتابناک رو به خاطرخودمون هم که شده روشن نگه داریم خصوصا همینطور که همگی میدونید درهیچ برهه ای ازتاریخ کشورمون کارفرهنگی وفرهنگ سازی با منافع مادی همراه نبوده وفرهنگ سازان جز فحش وناسزا و.... نصیبی نبردند،پس به جای غرزدن وتوهین سرمونو بندازیم پایین وکتابهای مورد علاقه امونو بگیریم وبریم خصوصا اینکه مجانیه دیگران زحمت میکشن وما حا لشو می بریم!
!
کاربری بنام sibesiah کامنت زیر را در پروفایل ما نوشته است :
مدیر کتابناک پول پارو میکند
زمانی بود که هر کاربر کتابناکی در زمان ثبت نام 10000 امتیاز داشت
کتابناک به همت کاربران قدیمی کتابناک شد
آیا کاربرانی را که توسط مدیران و ناظران سایت به آنها بی حرمتی شد را به یاد دارید ؟
کاربرانی که بسیاری از کتابهایشان را دانلود کرده اید...
چند کاربر قدیمی را میشناسید که در نظرات یا در پروفایهایلشان خداحافظی کرده اند ؟
مدیران کتابناک دارند از پول همین کاربرها میخورند
50 امتیاز به شما میدهد ! یا پول بدهید یا هری !
غیرت ایرانیمان کجا رفت ؟

متاسفانه پروفایل ایشان بسته است و ما نتوانستیم پیامی بهشان دهیم .
سیب سیاه جان
در این سایت بسیاری افراد فقط کتاب دانلود میکنند و تاکنون هم مبلغی نداده اند . نوش جانشان . کسی انتظار پول از اینان ندارد .
کسانی کتاب در سایت آپلود میکنند بی آنکه حتی یک پاپاسی دریافت کنند . قرار هم نیست چیزی بهشان داده شود زیرا اولین و آخرین هدف آپلود کنندگان خدمت کردن است .
برای ما سوال شده است که چرا بعضی از رفقا در تلاشند که کتابناک بسته شود ؟ چه سودی عایدشان میشود ؟
ما هم اگر جای مدیر سایت بودیم افرادی چون مسعود پورفر را از سایت اخراج میکردیم چون این آقا هدفش خدمت نبود بلکه هدفش خودنمایی بود .
آقای سیب سیاه که آواتار مسعود پورفر را دارید امثال شما دقیقا ما را یاد منافقین می اندازید . اگر مرد هستید و تحویل شلوار نداده اید بیایید همین جا مثل یک مرد حرفتان را بزنید .
چهار هزار تومان؟ این پول توو جیب چه شخص مبارکی میرود؟ آپلود کننده یا نویسنده اصلی کتاب؟ با احتساب چه چیزی چهار هزار تومان برآورد شده است؟

درود
این کتاب با قراردادی که بین کتابناک و نویسنده کتاب منعقد شده در کتابناک عرضه شده است و طبیعتا هزینه به نویسنده محترم پرداخت می شود!
در مورد قیمت اگر در سالهای اخیر خارج از ایران تشریف داشته اید باید بگویم که کشور ایران در این چند سال تورم بالای 30 درصد را تجربه کرده. قیمت کتابهای کاغذی نسبت به سال 88 تقریبا چهار برابر شده است و 4 هزار تومان قیمت یک بسته آدامس است نه کتابی که نویسنده سالها روی آن وقت و انرژی صرف کرده است.
جناب خر تو خر .................... شما که در هر زمینه‌ای به تکامل دست پیدا کرده‌ای، چرا دست به خرید این کتاب نمیزنی؟

زحمتی که جناب خرتوخر برای کتابناک کشیده اند با هیچ عدد و رقمی قابل جبران نیست. کمی قدردان باشید.
جناب خر تو خر .................... شما که در هر زمینه‌ای به تکامل دست پیدا کرده‌ای، چرا دست به خرید این کتاب نمیزنی؟
جناب محمدی !
به کار بردن الفاظ نامناسب مشمول حذف قرار می گیرد. لطفا مقررات سایت را رعایت فرمایید.

[edit=simin]1394/02/28[/edit]
چهار هزار تومان؟ این پول توو جیب چه شخص مبارکی میرود؟ آپلود کننده یا نویسنده اصلی کتاب؟ با احتساب چه چیزی چهار هزار تومان برآورد شده است؟
EPUB
۳,۰۷ مگابایت
۱۰۰۰۰ تومان
پیدایش و خلقت از منظر تورات و قرآن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک