رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نیویورک، کابل: نشانه شناسی ۱۱ س‍پ‍ت‍ام‍ب‍ر

نیویورک، کابل: نشانه شناسی ۱۱ س‍پ‍ت‍ام‍ب‍ر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 33 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 33 رای
برگرفته از متن کتاب:
« آمریکا حتی قبل از آن که کشف شود به نشانه مبدل شده بود. زمانی که کریستف کلمب قصد کشف آمریکا را داشت، تصور و ایماژی از آنجا در سر داشت. آمریکا برای او مکانی تخیلی بود. آمریکا شاید یگانه کشوری است که قبل از کشف شدن یا ساخته شدن در تخیل ساخته شده بود. آمریکا به عنوان نشانه زاییده شد. کریستف کلمب گمان می کرد که با کشف آنجا به کشف بهشت نائل خواهد شد. در واقع فیلمی هم که درباره کشف آمریکا ساخته شد فتح بهشت نام گرفت. تخیل و ایماژ و نشانه سازی درباره امریکا همواره جریان داشته است و هنوز هم جریان دارد. جالب نظر آن که بنیانگذاران آمریکا هم آن را بر اساس ایده ساختند. شما به هر کشوری که نگاه کنید، تاریخی داشته و حتی اگر تحولی یا تغییری اجتماعی یا سیاسی در آن رخ داده باشد، متکی بر تاریخ بوده است، اما بنیانگذاران آمریکا با اتکا به نظریه فلاسفه ای از قبیل منتسکیو یا لاک و به طور کلی فلاسفه روشنگری، آمریکا را به یک باره جعل کردند. قانون اساسی آمریکا تجلی تخیل بود نه حاصل تاریخی پر فراز و نشیب.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/03/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نیویورک، کابل: نشانه شناسی ۱۱ س‍پ‍ت‍ام‍ب‍ر

تعداد دیدگاه‌ها:
4
در توضیحات مربوط به کتاب گه در مقدمه آن آمده است، برخی مطالب با تاریخ مطابقت ندارد. اصلا قصد کلمبوس از سفر دریایی یافتن آمریکا نبود. او می خواست به هندوستان برسد و برای همین وقتی به جزایر دومینیکن رسید آنجا را هند شرقی نامید. بنابراین آمریکا پیش از کشف اصلا در تخیل ساخته نشده بود. حداقل 15 سال طول کشید تا با قرار دادن تکه های پازل (جزایر کشف شده و خود قاره جدید) فهمیدند که به سرزمین تازه ای رسیده اند که تا به حال از دسترس انسان متمدن دور بوده است و آنجا بعدها آمریکا نامیده شد.
مهمترین اسطورۀ امریکائیان هم «رؤیای امریکایی» (American Dream) است

این روزها ورژن ایرانی رویای آمریکایی اومده....
تاریخ رو دور تکراره...اینبار در ایران.
مردم همیشه دنباله روی ما هم با جدیت این راه پیموده شده رو میرن....باشد ک رستگار شوند!!!
من هنوز این کتاب را نخوانده ام و نمی دانم نظر نویسنده در خصوص آمریکا مثبت بوده یا منفی ولی یک چیز را با اطمینان می گویم :
همانگونه که 1400 سال قبل هیچکس فکرش را هم نمی کرد که آخرین پیامبر از میان صحراهای بی آب و علف و محیط جاهلیت عربستان ظهور کند . . . آمریکا نیز روزی مظهر وقوع اتفاقاتی بزرگ خواهد شد ( در جنگ میان حق و باطل )
این قوم یک خصوصیت خیلی جالب دارند : همیشه در تاریخ خودشان مرتکب بدترین و وحشتناک ترین اشتباهات و فجایع می شوند ولی از طریق علمی و
منطقی و به مرور زمان آنقدر در مسیر اصلاح گام می زنند که مثلا از تبعیض نژادی می رسند به ریاست جمهوری یک نفر سیاه پوست . . . آمریکایی ها استاد تغییرند
و این آن درس بزرگی است که ما باید از آنها فرا بگیریم
مهمترین اسطورۀ امریکائیان هم «رؤیای امریکایی» (American Dream) است که در روزگار ما با اسطورۀ جعلی و جنایت‌آلود «برج‌های دوقلو» برای حمله به افغانستان و عراق تکمیل شد! باید کتابی خواندنی باشد.
نیویورک، کابل: نشانه شناسی ۱۱ س‍پ‍ت‍ام‍ب‍ر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک