رسته‌ها
چکیده تاریخ پیامبر اسلام (ص)
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 31 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 31 رای
این اثر خلاصه ای است از کتاب مرحوم دکتر محمدابراهیم آیتی که متن آن پیشتر به همت والای آقای دکتر ابوالقاسم گرجی احیا شده و به کوشش انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. گرچه این کتاب، برای استفاده دانشجویان در درسهای مربوط به تاریخ اسلام در رشته های مختلف دانشگاهی تهیه شده، امید میرود همه تاریخ کاوان و علاقه مندان به آشنایی با رخدادهای زندگانی پیامبر گرامی اسلام (ص) از آن بهره ای شایان ببرند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
243
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
nous
nous
1394/02/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چکیده تاریخ پیامبر اسلام (ص)

تعداد دیدگاه‌ها:
14
نکته دیگری که در خصوص برخی از احادیث و روایات ، ثابت شده ، مواردی مانند ( هرمونتیک ، سایر موارد و شرایط ، و اتفاقات قبل و بعد از ماجراست ) اجازه دهید مثالی بزنم : در حدیثی آمده که پیامبر اسلام می فرمایند : خدا حجامت شونده و حجامت کننده را لعنت کند ! . . . اگر کسی به قوانین حدیث و یا تاریخ ، اطلاعی نداشته باشد بر اساس این حدیث ، حکم می کند که حجامت از دیدگاه شرع ، عملی بسیار گناه و حرام است . ولی وقتی در لابه لای سایر کتب حدیث جستجو می کنی ، کامل تر این حدیث را پیدا می کنی که : دو نفر پشت دیوار نشسته و حجامت می کردند و در حین حجامت ، مشغول غیبت بوده اند . پیامبر که داشته از آنجا رد می شده می فرماید : خداوند حجامت کننده و حجامت شونده را لعنت کند . . . در خصوص این زنی که کشته شده ( هر چند دروغ بودن این حدیث بسیار واضح و مشخص است) به فرض محال اگر صحت هم داشته از کجا معلوم آن زن فقط شعر می گفته ؟ ما می دانیم که تا چند سال پیش جاسوس را در آمریکا اعدام می کردند . زیرا جاسوس با رفتار خود می تواند موجب کشته شدن انسان های بسیاری شود . شاید زن مورد ادعای شما جاسوس بوده یا شاید مرتکب قتل شده و راوی حدیث به عمد یا غیر عمد ( بنا به هر دلیلی ) از ذکر این موضوع خودداری کرده .
فرد کم بینا چگونه شبانه وارد خانه شده و طرف را می کشد ؟ آن روزها ( یا بهتر بگوییم آن شب ها !!!! ) که چراغ نبوده و دزدها و قاتل ها هم که چراغ قوه نداشته اند ؟ ! مگر اینکه درب خانه را محکم زده باشد و فریاد زده باشد که : فلانی زود باش بلند شو من آمده ام تو را بکشم !
جالب اینجاست ابن اسحاق و ابن سعد حرف از نابینایی عمیر بن عدی می زنند ولی ctr عزیز او را کم بینا می داند.
جای خنده دار این روایت ساختگی در اینجاست که عمیر بن عدی که عصما را کُشته یک فرد کور بوده!!! جاعل کودن از یاد برده که دستکم یک آدم بینا را برای داستان ساختگیِ خود بتراشد. این روایت ساختگی، سه راوی دروغگو و ضعیف دارد: محمد بن ابراهیم العلاء الشامی، محمد بن الحجاج اللخمی و مجالد بن سعید. امامان رجال شناس همۀ اینها را به دروغگویی و ضعیفی محکوم کرده اند. این مقاله (https://b2n.ir/j17581) سودمند است که برپایۀ اسناد گوناگون، ساختگی بودن این روایت را اثبات کرده است.
عصماء دختر مروان زنی شاعر و یهودی هم عصر پیامبر اسلام و ساکن مدینه بود. وی در اشعارش سخنان محمد و قرآن را نقد می‌کرد. وی همچنین در اشعارش آشکارا از قبایلی که به اسلام گرویده بودند انتقاد می‌کرد. محمد دربارهٔ وی در نزد اصحابش گفت: «آیا کسی نیست که انتقام مرا از دختر مروان بگیرد؟» پس فردی به نام عمیر بن عدی از قبیله طی که کم بینا بود مأمور کشتن عصماء گردید. وی شبانه به خانهٔ عصماء رفت. عصماء خوابیده بود و فرزندش را در آغوش گرفته بود تا شیر بخورد. عمیر فرزند را از سینهٔ عصماء دور کرد و عصماء را کشت و به گونه ای تیغ بر وی فرو کرد که از طرف دیگر زبانه کشید، وی فردای آن روز نزد محمد رفت و خبر کشتن عصماء را به او داد. محمد نیز شادمان پس از شنیدن آن گفت: «ای عمیر الله و رسولش را یاری کردی» و پیامبر اسلام افزود مرگ ولی حتی باعث نمی شود دو بز شاخ های همدیگر را به هم بسایند ( یعنی مرگ وی چنین بی اهمیت است) گویا پیغمبر اسلام اولین تروریست دوران اسلام است وی فرمان ترور زنی منتقد و غیر مسلح را داد و صحنه کشتن مادری در کنار فرزند شیرخوارش از نظرش مرگ کم اهمیتی است که دو بز حاضر نیستند به خاطر آنان شاخ هایشان را به هم بسایند. شورختانه از آنجا که وی مدعی بود فردی معصوم است و پیامبری اولوالعزم و خاتم الانبیا سبک زندگی وی و فرامین وی بعد ها قانون شد تا جان انسان ها و دگراندیشان را بگیرد تا امروز فرامین این شخص قربانی می گیرد و خون و فتنه در جهان بپا میکند.
البته بماند که این ماجرا از زبان محمد بن حجاج نقل شده که بخاری، دارقطنی، ابن معین و ابن جوزی همه ی روایات او را رد کرده و او را به دروغگویی می شناسند.
اگر همه این روایات و راویان را جعل و جاعل و دورغ و دروغگو بپنداریم دیگر از اسلام هیچ چیز جزء نام نمی ماند و باید عرض کنم جعل این روایت در آن زمان بدون فایده بوده است زیرا مسلمین این عمل را قبیح نمی دانستند موضوع قبیح دانستن و به شک افتادن انسان های آزاده در این باب موضوعی عموما متاخر است مگرنه پیش تر کشتن و ترو یک زن یهودی منتقد صاحب فرزند شیرخوار موضوعی عادی برای جماعت اسلامی بود و آنقدر مهم نبود که دو بز شاخ هایشان را به هم بسایند. و بگذریم که عصماء تنها کسی نبود که دستور ترو وی صادر شد.
آیا چیزی بدون حدیث و روایت از اسلام نمی ماند؟ اسلام ارتباطی با حدیث و روایت ندارد. اسلام بطور تمام و کمال در قرآن است. بدرستی اشاره فرمودید که پیشینیان این موارد را قبیح نمی دانستند. به همین جهت مخالفت بخاری (که بزرگترین مرجع حدیث اهل سنت است) و دارقُطنی و ابن معین و ابن جوزی با روایت مذکور و کلا همه روایات ابن حجاج و دروغگو دانستن وی، فارغ از حب و بغض دینی بوده و کاملاً مبنای تحقیقی دارد. محض اطلاع شما هیچ کدام این آقایان حدیث شناس به قرون فعلی تعلق ندارند و در نتیجه می توان با قاطعیت روایت مذکور را رد نمود. البته با آیات قرآن هم این روایت رد می شود. می توانید به آیه ۴۰ سوره مبارکه شوری مراجعه بفرمایید. آیه جالبی ست. به درد شما می خورَد.
تو چرا اینقدر نگران یهودیان هستی؟
با فرض صحت این ماجرا، من ایرادی در آن نمیبینم. توهین به پیامبران گناهی بزرگ است و این دشمنان حق (جماعت یهود) نه تنها با حضرت رسول اکرم (ص) بلکه با دیگر پیامبران نیز دشمنی کردند.
شما هم اینقدر شیادانه دشمنان خدا را با عناوین گوگول مگولی دگراندیش و منتقد تبرئه نکنید.
پیرو نوشتار Khwanirath بزرگوار که کلیت این داستان را منکر شد در گوگل تحقیق کردم برخی مانند Khwanirath به اصل داستان شک داشتند برخی دیگر آنرا توجیه کردند و برخی سیاستی همراه با انکار و توجیه داشتند . کامنت کاربر SATURN.313 که سرشار از یهود ستیزی و منتقد ستیزی و نشان از عدم تحمل است به خوبی نشان می دهد مسلمین صدر اسلام چگونه بوده اند و چه کرده اند. داعش و طالبان و طرفداران جمهوری اسلامی یکدیگر را به ظلم متهم می کنند اما اگر نیک بنگریم فارغ از تضاد منافع ای که میان آنان است از یک تفکر عقیدتی هستند.
فتنه گری یهود بر کسی پوشیده نیست. باید بیسواد باشی که فکر کنی فقط مسلمانان با یهود به مشکل خوردند بلکه مسیحیت و اروپای بعد از کلیسا نیز با آنان مشکل داشتند.
ما تحمل دروغ پرانی عده‌ای جاهل را نداریم، فلذا محکم در برابر جهل و دروغشان میایستیم. قبلا هم گفتم تمام ایراداتی که به اسلام میگیرید بدترش به آئین مسلک خودتان هم وارد است. میگویی در اسلام مرتد را اعدام میکنند، به من بگو چرا در آئین محبوب شما باستانگرایان یعنی مزدیسنا مرتد را اعدام میکنند؟
جالب که اسفدیار زرتشتی میگوید: نخستین کمر بستم از بهر دین تهی کردم از بت پرستان زمین
اینم از آئینی که میگویید جنگ با کفار ندارد!
داعش و طالبان رو بیخیال. شما برعندازا حقوق بشری هستید که میگید دستمون برسه همه آخوندها رو صرفا به دلیل روحانی بودن از تیر چراغ برق آویزان میکنیم؟ این حقوق بشرتونه که از نوید افکاری قاتل که یه نفرو با چاقو کشت حمایت میکنید؟
ببین کیا دارن حرف از انتقاد و آزادی بیان میزنن! در همین انتخابات اخیر (1400) حامیان نظام در سطح شهرها تریبون آزاد میگذاشتند و عده‌ای میامدند راحت و آزادانه بر ضد جمهوری اسلامی حرف میزدند اما در طرف مقابل مخالفین نظام در خارج کشور با فحش و چماق به جان مردم رای دهنده میافتادند.
چکیده تاریخ پیامبر اسلام (ص)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک