رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گلستان: تلخیص و بازنویسی گلستان سعدی

گلستان: تلخیص و بازنویسی گلستان سعدی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
نویسنده:
درباره:
سعدی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kalltun
kalltun
1394/02/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گلستان: تلخیص و بازنویسی گلستان سعدی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
در عمل کوش و هرچه خواهی پوش. تاج بر سر نه و علم بر دوش
هر دم از عمر میرود نفسی چون نگه میکنی نمانده بسی
ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج روزه دریابی-سعدی

آنچه پذیرش عمومی را در رابطه با اشعار نظم و نثر سعدی ممکن می سازد، این است که:"عشق پاک سعدی –به ویژه در عزلیات، بی باکی و صراحت او در اندرز به حاکمان و فرمانروایان -به ویژه در قصاید، و شیرینی بیان در دلکش ترین واژه ها و شیواترین جمله ها- به ویژه در گلستان، همیشه زبانزد همه ی اهل سخن بوده است(ص-14)
گلستان سعدی آیینه تمام نمای اوضاع اجتماعی و فرهنگی زمان اوست که عادتها و خلق و خوهای مردم زمانه را به شایستگی باز تابنده است.جهانی که در گلستان باز نموده می شود جهانی عینی و در دسترس است نه دنیایی خیالی و آرمانی(ص-15)
سعدی بس بود
سرفرازانه می گویم که قوم ایرانی در هر رشته از علم و حکمت و ادب و هنرهای دیگر فرزندان نامی بسیاری پرورانده است و لیکن اگر هم بجز شیخ سعدی کسی دیگر نپرورانده بود، تنها این یکی برای جاوید کردن نام ایرانیان بس بود. مدّاحی از شیخ سعدی را زبان و بیانی مانند زبان و بیان خود او باید ، اما هیهات که چشم روزگار دیگر مانند او ببیند. هفتصد سال از زمان او می گذرد و نه تنها مانند او ظهور ننموده ، بلکه نزدیک به او هم کم کسی دیده شده است...محمد علی فروغی-(سعدی نامه، صفحه 620)
دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند،یکی آنکه اندوخت نخورد(کنایه از آدم خسیس) و دیگر آنکه آموخت نکرد-سعدی(کنایه از اشخاصی که فقط به دانش اندوزی می پردازند تا در هر محفلی اندوخته های خود را به رخ دیگران بکشند، اما دریغ و هزاررررررررران افسوس.. به آنچه می گویند، اگه عمل کنند.همشششش حرف .......)
(خلاصه اینکه: اگه به قول امروزیا بتونیم حکایت های سعدی رو کاربردیش کنیم- می تونیم بر بسیاری از ضعف ها و مشکلات اخلاقی و روحی خودمون غالب آمده و به جای جنگ با تمام دنیا(البته در خیال خام اندیشان که خواهان تغییر دنیا هستن :D) جهان زیبا و آرامی در خود :xو در اطراف خود بسازیم.........
گلستان: تلخیص و بازنویسی گلستان سعدی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک