رسته‌ها
کشتار یک ملت
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 64 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 64 رای
تعداد صفحات: 111

محتویات این کتاب بر اساس گواهی‌های غیرقابل تکذیب استوار شده که اظهارات مبلّغان مذهبی آلمان، سویس، امریکا و شهروندان دیگر کشورهای بی‌طرف را دربردارد. حاوی گزارش کنسول‌ها، از جمله نمایندگان آلمان است که در محل حضور داشتند. در اینجا نامه‌های خصوصی بی‌شمار، نامه‌هایی که در جراید متفقین و کشورهای بی‌طرف چاپ شده، گواهی شاهدان عینی دالّ بر اینکه چه دیده‌اند، ثبت شده است. نیز تعدادی از شهادت‌نامه‌های خصوصی که قبلاً توسط کمیته شهروندان ممتاز ایالات متحده چاپ شده است، در این کتاب دیده میشود. در اینجا شهادت‌هایی ارائه میشوند که اطمینان کامل از صحت بیان آنها وجود دارد. البته برملا کردن اسامی این گواهان امکان ندارد، زیرا عده‌ای از کسانیکه در تحت سلطۀ ترکیه هستند، در معرض خطر مرگ حتمی قرار دارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
111
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
pedram mohamadi
pedram mohamadi
1394/01/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کشتار یک ملت

تعداد دیدگاه‌ها:
4
چرا این اقای انگلیسی درباره کشتار ایرانیان توسط انگلیس و قحطی بزرگ کتاب ننوشتند. چرا درباره نقش انگلیس در طرح نابودی عثمانی و بعد ترکیه کتاب ننوشتند که بعد از ان قتل عام ارامنه صورت گرفت چرا در زمان عثمانی ازادی ادیان وجود داشت تا فتنه افکنی های انگلیس شروع شد
آنچه از بررسی مسئله نسل کشی ارامنه می توان فهمید، این است که حوادث سال های 1915 تا 1917 میلادی، بعد تاریخی و بشر دوستانه خود را بیش از پیش از دست داده و ماهیتی سیاسی یافته است؛ از یک سو ترکیه با نگاه متعصبانه، راه بررسی این حوادث را بسته و از این مسئله به عنوان ابزاری برای سرکوب هر نوع مخالفت با ملی گرایی افراطی و حتی ملی گرایی بهره می گیرد و از این راه، هر چند ناخواسته تبلوریک فرآیند دموکراتیک در کشورش را که می تواند، به آزادی بیان و فراتر رفتن از اصول کمالیسم بینجامد، به تأخیر می اندازد و از سوی دیگر، کشورهای غربی و به خصوص اتحادیه اروپا، از حوادث اواخر امپراطوری عثمانی به عنوان ابزاری برای تغییر رفتار ترکیه و کسب امتیازات سیاسی داخلی و بین المللی بهره می گیرند؛ حال آنکه مسئله کشتار ارامنه نیازمند بررسی بی طرفانه و علمی برای رسیدن به حقوقی است که تحقق آنها نزدیک به یک قرن به تأخیر افتاده است.
کشتار یک ملت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک