رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جریانهای اصلی در مارکسیسم - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 13 رای
کتاب جریان های اصلی در مارکسیسم (دو جلدی)همانطور که از عنوان آن مشخص شده، اثری‌ست درباره جریان ها و شاخه های اصلی بوجود آمده از تفکرمارکسیسم که توسط فیلسوف سیاسی لژک کولاکوفسکی به نگارش درآمده است. این کتاب اولین بار در سال 1976 به زبان لهستانی در پاریس منتشر شد و ترجمه انگلیسی آن در سال 1978 منتشر شد. در سال 2005، جریان های اصلی مارکسیسم در یک نسخه با مقدمه جدید کولاکوفسکی مجددا منتشر شد. این اثر «راهنمای» خوانشی مفصل از جریان فکری مارکسیسم از کولاکوفسکی است، کسی که زمانی مارکسیست ارتدوکس بود اما در نهایت مارکسیسم را رد کرد. کولاکوفسکی علیرغم موضع انتقادی خود نسبت به مارکسیسم، تفسیر فیلسوف گیورگی لوکاچ از کارل مارکس فیلسوف را تأیید کرد.
این کتاب نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد و کولاکوفسکی را به خاطر بحثش درباره مارکسیسم به طور کلی، و ماتریالیسم تاریخی، لوکاچ، مارکسیسم لهستانی، لئون تروتسکی، هربرت مارکوزه، و به ویژه مکتب فرانکفورت ستودند. کولاکوفسکی همچنین به دلیل کیفیت نوشتارش مورد تحسین قرار گرفت. منتقدان دیگر بیشتر از رفتار او با مکتب فرانکفورت انتقاد کردند. داوران در ارزیابی های خود از رفتار او با کارل کائوتسکی، ولادیمیر لنین و آنتونیو گرامشی اختلاف نظر داشتند. کولاکوفسکی به دلیل حذف بحث درباره نویسندگان یا موضوعات خاص، خصومت او با مارکسیسم، تبعیت او از تفسیر لوکاچ از مارکس، ناتوانی در توضیح جذابیت مارکسیسم، و به دلیل ایجاد تصور گمراه کننده ای از مارکسیسم با تمرکز بر فیلسوفان مارکسیست به بهای هزینه های دیگر مورد انتقاد قرار گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamidhamidi
hamidhamidi
1394/01/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جریانهای اصلی در مارکسیسم - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کسی لینک دانلود این کتاب رو داره؟
ممنون میشم.
سلام.من جلد دوم کتاب درس هایی از مارکسیسم نوشته جلال الدین فارسی چاپ 1355 را دارم ولی جلد اول کتاب را میخواهم.
بدون مارکس نمی‌شود زندگی کرد. اگر مارکس نمی‌بود امروز جهان ۲۰۰ سال به عقب می‌بود
جریانهای اصلی در مارکسیسم - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک