رسته‌ها
مرزها و برادری
امتیاز دهید
5 / 4
با 148 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 148 رای
کتاب مرزها و برادری از آثار براندا شیفر آلمانی است که در مورد هویت آذربایجان بحث می کند.
طی دهه 90 آذربایجانی های ایران بخاطر وضعیت پائین اجتماعی و تحقیرشدن اعتراض کردند . این در حالی بود برخی از آنها دارای موقعیتهای سیاسی و اقتصادی در ایران بودند. آزادی خواهی و تمرکززدایی از عمده مطالبات آنان بوده است و هنوز سخنی از جدایی و استقلال طلبی مطرح نشده بود . تلاش حکومت ایران در این بود که آذربایجانی ها باید خود را با فرهنگ قوم فارس تطبیق داده و در فرهنگ آنها آسیملیه شوند. کتاب فوق پیشنهاد می کند که فاکتور قوم آذربایجانی باید در ارزیابی میزان ثبات رژیم ا یران مورد ملاحظه قرار گیرد و هم چنین باید از آن به عنوان عنصر بالقوه ای که در آینده توسعه کشور مطرح است ، یاد کرد . مطالبات قومی همه اقوام ایرانی بصورت یکجا ارائه شده و این مطالبات عبارت بودند از : احقاق حقوق فرهنگی و زبانی چراکه این مطالبات مورد بی حرمتی قرار گرفته و آزادیهای مدنی آنها از سوی حکومت رد شده بود.
خانم دکتر برندا شیفر مدیر تحقیقات برنامه مطالعاتی کاسپین در کالج کندی دانشگاه هاروارد میباشد.
شیفر متخصص و صاحب نظر مسائل خاورمیانه، قفقاز، سیاست ایران در منطقه دریای خزر، روابط ایران و روسیه، سیاستهای قومی ایران و مناقشه قاراباغ کوهستانی میباشد .
وی در چندین دانشگاه خاورمیانه تدریس میکند. همچنین در مؤسسه تحقیقاتی Harry.S.Truman به تحقیق و پژوهش در امور جنگ و صلح مشغول است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
253
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
kalpatash
kalpatash
1388/09/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرزها و برادری

تعداد دیدگاه‌ها:
8
[quote='دبیرزاده']
شما یکبار دیگر به مختصر اطلاعی که در این صفحه آمده نگاه کنید (به غلط و موذیگری)گفته « از آثار برندا شیفر آلمانی» ،[/quote]
شخصی که این کتاب رو آپلود کرده این مطلب رو نوشته در ترجمه این کتاب چنین چیزی نوشته نشده است حتی در بیوگرافی که از خانم برندا شیفر ارائه می دهد چنین چیزی نیست.
جنابEFA
شما با این دیدگاهتان کاملا نظر خود را گفته ایید و کاملا پیشفرض ذهنی تان بر ما آشکار شده است ،
شما یکبار دیگر به مختصر اطلاعی که در این صفحه آمده نگاه کنید (به غلط و موذیگری)گفته « از آثار برندا شیفر آلمانی» ،
خانم برندا شیفر مدیر تحقیقات برنامه مطالعاتی کاسپین در کالج کندی دانشگاه هاروارد است.
من نظرم این هست که دوستانی که می خواهند این اثر رو مطالعه کنند بدون پیش فرض و با ذهنیتی باز،بدون تعصب و با تفکر مطالعه کنند. من نظری درباره کتاب نمیدهم تا پیش فرض ذهنی ایجاد نکنم
خواندن این کتاب خود بهترین گواه است بر اینکه مسائل قومی در ایران زاییده ی منافع قدرتهای جهان و منطقه ای همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان برای مبارزه با نفوذ ایران است.
چی میشه گفت؟؟؟؟ فقط تا رسیدن به دموکراسی خیلی فاصله داریم. یک نظری دادین و رفتین؟ تاریخ ایران و مادها میگوید. ایران به صورت ایران زمانی به وجود آمد که همه اقوام در هکمتانه نیروهایشان را جمع کردند و بهترین شخص را به ریاست برگزیدند. عین دموکراسی امروزی که داریم تقلیدش میکنیم. نمی دانم چه شد که این همه از عقالنیت دور شده ایم. ایرانی یعنی همه اقوام نه پارس. طبق آمار رسمی ترکها بیشتر از همه به ایرانی بودنشان پایبندند. در قران می آید آنها برای نشان دادن برتریشان حتی قبرهایشان را هم شمردند. برادریم و برابریم این ثابت خواهد شد اگر صبر نمایید. جنگ نفرمایید.
عالي بود
من اميد وارم كه اين سايت روز بروز پربارتر شود.
کتاب بسیار جالبی است و نکات جالبی در باره هویت طلبی ترکها آذربایجان مطرح مکند
ايران جامعه اي چند قومي است كه در آن قريب به 50 % شهروندان اصالتا فارس نيستند . با اين وجود ، اصطلاحات " فارس " و "ایرانی" اغلب به جاي هم به كار مي روند، همچنان كه همه شهروندان اتحاد جماهير شوروي " روس " ناميده مي شدند . بسياري از اقليتهاي قومي ايران، ترك آذربايجاني، كرد، تركمن، عرب و بلوچ هستند. بسياري از غيرفارسها در مناطق مرزي متمركز شده اند و با شمار زيادي از هم قوميهاي خود در مناطق مجاور پيوند دارند؛ مثل آذربايجان، تركمنستان، تركيه، پاكستان و عراق . سياستهاي قومي در ايران به وقايع ماوراي مرزهاي ايران مرتبط است. خانم دكتر برندا شيفر مدير تحقيقات برنامه مطالعاتي كاسپين در كالج كندي دانشگاه هاروارد ميباشد.
مرزها و برادری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک