رسته‌ها
زندگی و هنر پیکاسو
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 48 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 48 رای
شاید درباره هیچ هنرمندی، دست کم در زمان حیاتش، به اندازه پابلو پیکاسو مقاله، کتاب، رساله ، تفسیر، نقد و یادداشت نوشته نشده است. شاید هیچ هنرمندی به اندازه پیکاسو با این همه رسانه هنری متنوع و گوناگون کار نکرده است: از نقاشی رنگ روغن گرفته تا طراحی، مجسمه سازی، گرافیک، سرامیک و از آنجا کار با ابزارهایی چون گواش، پاستل، مداد رنگی؛ و آفریدن لیتو گرافی، چوبکاری ها، پیکره هایی از گچ و چوب، مجسمه های برنزی، ترکیب بندی هایی از کاغذ و پارچه و چسب؛ ساختواره هایی از آهن و مفتول، چوب یا ورقه های فلزی؛ عکس ها؛ و طرح هایی برای لباس ها، پرده های پیش صحنه و پس صحنه تئاتر و باله؛ و سر انجام شعر و نمایشنامه نویسی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
323
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
tak45
tak45
1393/10/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی و هنر پیکاسو

تعداد دیدگاه‌ها:
4
این جناب لوتار بوخ هایم همان نویسنده رمان معروف Das Boot هستن که بر اساس اون فیلمی بسیار قوی و اثرگذار هم با همین نام ساخته شده.
“زندگی پیکاسو” نوشته لوتار بوخ هایم در واقع فقط نصف این کتابه. نصف دیگه کتاب شامل یک سری مقالات تحلیلی در مورد پیکاسو و آثارشه. متن کتاب روان و ساده است و خواندنش هم لذت بخشه. البته به مخاطبی مثل خودم که در زمینه هنر تازه شروع به مطالعه کرده، پیشنهاد میکنم اول چندتا مقاله در مورد تاریخ جنبش های هنری در قرن 19 و اوایل قرن بیستم رو مرور کنه وگرنه خیلی از تحلیل های ارائه شده در کتاب برایش گنگ باقی میمونه. علاوه بر این داشتن یه سری اطلاعات کلی در مورد هنرهای تجسمی، تکنیک های نقاشی و رسانه های مختلف نقاشی به فهم بهتر کمک میکنه.
یک ایراد کلی کتاب اینه که عموما رویکرد انتقادی به پیکاسو نداره و بیش تر تأیید و توجیه کارهای اوست. اگر در مواردی انتقادی هم شده، گذرا و اکثرا پوشیده است.
ایراد دیگه هم نبودن تصویر نقاشی ها در کتاب است (به جز چندتا که در ضمیمه آمده). من دوست داشتم وقتی در مورد یک نقاشی صحبت میشه تصویرش در همان صفحه یا لااقل در ضمیمه کتاب موجود باشه، نه اینکه مجبور باشم در اینترنت جست و جو کنم. به هر حال، در لینک زیر میتونید بیشتر نقاشی هایی که در کتاب اشاره و بحث شده پیدا کنید:
wikiart - Pablo Picasso
بارها دیدم کسانی که به معیارهای زیباشناسانه سنتی تمایل دارند کارهای پیکاسو رو مسخره میکنند. در حقیقیت هم آثار پیکاسو با معیارهای سنتی، به هیچ عنوان زیبا نیست و زیاد به درد تزیین در و دیوار نمیخوره. حتی با معیارهای هنر مدرن هم باید گفت زیبایی به هیچ عنوان اولویت اول (و حتی دوم و سوم!) کارهای پیکاسو نبوده. بلکه پیکاسو بیشتر بر نوآوری، ارائه یک تأثیر عاطفی و یا بیان یک ایده متمرکز بوده. برای فهم این ها هم لزوما باید در مورد زندگی و سیر رشد و تحول پیکاسو اطلاعاتی داشته باشیم و این کتاب میتونه یه شروع نسبتا خوب باشه.
ممنون تک۴۵ برای کتاب.
کتاب نسبتا کاملی درباره‌ی پیکاسو هست که چند مقاله‌ی پایانی از نویسندگان مختلف کامل‌ترش کرد.
هر تصویر آمپولی است که با خون من پر شده است...
کتاب دلچسب و به هنگامی بود
آنقدر رنگ داشت که توانست خواب را مغلوب کند
دی شب آخر ما را اوسپید کرد!
سپاسگزارم.
زندگی و هنر پیکاسو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک