رسته‌ها
بینش زرتشت
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 36 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 36 رای
دیباچه کتاب:
وقتی بخواهید از چگونگی اندیشه انسان در درازای تاریخ پرنشیب و کم فراز آن آگاه شوید، به هر کتابی که در زمینه فلسفه و یا تاریخ فلسفه نوشته شده است، مراجعه کنید، به تقریب همه جا با اندیشمندان یونان باستان آشنا میشوید، سپس بحثهایی در زمینه های کلامی دوران سیاه سده های میانه میبینید و سرانجام به دوران بعد از نوزایی و آغاز خردگرایی انسان میرسید که تا زمان حال ادامه دارد. با این برداشت، تنها انسانی که در سرزمینهای اروپایی می زیسته، می توانسته درباره انسان و بستگی او با طبیعت و جهان هستی بیندیشد و قومهای دیگر ی که در سرزمینهای دیگر بالیده اند، در این راه سهمی نداشته اند و یا ارثیه ای ناچیز از خود به یادگار گذاشته اند ... و این دگرگونه کردن چهره تاریخ و چهره انسان اندیشمند است.
انسان در سراسر گیتی و در تمامی درازای تاریخ، برای شناخت جهان و برای یافتن جایگاه خود در جهان هستی می اندیشده و این ویژگی نمی تواند خاص انسانهای سرزمین تنگی همچون اروپا باشد ... باید اندیشمندان حقیقت جویی پیدا شوند و کار تنظیم تاریخ اندیشه انسانی و قانونمندیهای حاکم بر آن را به عهده بگیرند. همه سنها و مدرک های لازم ، فراهم است، تنها باید قانونمندیها و بستگی ها را پیدا کرد و بدون غرض و با احترام به همه قوم ها و ملتها کار را آغاز کرد.
در این میان بیش از همه به فلسفه ایرانی و به بنیان گذار خرمند آن زرتشت پاک بی انصافی شده و هنوز کسی نتوانسته است با توجه به همین اثرهای ناچیز باقی مانده مقام پر ارزش زرتشت را از نظر تاریخی و اندیشه ای بازگو کند.
شادروان پرویز شهریاری
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
104
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/10/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بینش زرتشت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
1 مگابایت
بینش زرتشت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک