رسته‌ها
تاریخ جهان آرا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 83 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 83 رای
از روی نسخه عکسی استانبول که بهمت و سعی استاد مجتبی مینوی برای دانشگاه تهران تهیه شده، با مقابله چندین نسخه معتبر قدیمی و نسخه محشی علامه قزوینی

(جهان‌آرا؛ نُسَخْ جهان‌آرا) کتابی‌ تاریخی به فارسی از قاضی‌ احمد بن‌ محمد غفاری‌ قزوینی‌ (۹۰۰ـ۹۷۵ق). این‌ کتاب‌ که در ۹۷۴ق به نام شاه طهماسب صفوی تألیف شد در سه‌ قسمت‌ است‌: قسمت‌ اول،‌ شامل‌ زندگی‌ پیامبران‌ و امامان‌ از زمان‌ حضرت‌ آدم؛‌ قسمت‌ دوم، تاریخ‌ ایران‌ قبل‌ از اسلام‌ و اساطیر ایران‌ و نیز با اشاراتی به سرزمین‌ یونان‌ و یمن؛ قسمت‌ سوم، شرح حوادث‌ ایران‌ از پس‌ از اسلام‌ تا ۹۷۲ق‌. در بخش‌ آخر، مؤلف‌ اطلاعاتی‌ نیز دربارۀ‌ سلجوقیان‌ شام‌، نواحی میان‌ مصر و شام‌، امرای‌ عرب‌ و ملوک‌ مغرب‌ و حکام‌ ترکستان‌ به‌دست‌ داده است. خلاصۀ‌ متن‌ و ترجمۀ‌ انگلیسی‌ فصل‌های‌ پیشدادیان‌، کیانیان‌، ملوک‌‌الطوایف‌ و ساسانیان‌ این‌ کتاب‌ را‌ اوزلی‌ به‌ چاپ‌ رسانده‌ است‌ (لندن‌، ۱۷۹۹).
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
388
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1394/01/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ جهان آرا

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با سلام. می‌گویند "دندان اسب پیشکشی را نمی‌شمارند". این حقیر هم به نوبت خود البته از شما دوست گرانقدر سپاسگزار است. فقط، جهت اطلاع و احیاناً رفع کاستی، عرض می‌کند که صص 64-249 افتاده است. با احترام.
تاریخ جهان آرا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک