رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ ادیان و مذاهب در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 83 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 83 رای
.
نخستین مذاهب انواع بت پرستی‌های مصنوعی و طبیعی بوده‌اند که بت‌های مصنوعی با سیمای بشری به مثابه آخرین و تکامل یافته‌ترین مذهب بت پرستی بوده‌ و در عین حال مذاهب توحیدی هم از بطن بت پرستی‌ها سر بر آورده است.
تاریخ ایران آکنده از اختلاط و اتفاق میان عقاید و آرا و دین و دولت است. اردشیر اول، سرسلسله ساسانیان، می‌خواست یک جامعه ملی - دینی در ایران بنا کند، لذا در هر ایالت یک رئیس روحانی را پذیرفت. سختگیری و خشونت این رهبران دینی و کشتار مسیحیان به شورش مردم در ارمنستان و پیدایش آیین‌های مانوی و مزدکی در برابر یکه‌تازی دین حاکم انجامید. این رویه در آینده‌ای نه چندان دور پایان کار شاهنشاهی ساسانی و استقرار اسلام را در ایران رقم زد.
مردمی که در فلات ایران زندگی می‌کنند...دو بار توانستند کیش جهانی پدید آورند. یکبار در مورد مهر پرستی و بار دیگر در مورد مانیگری...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/11/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ ادیان و مذاهب در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='littlequeenflowers'] ببخشید این یعنی راجع به هیچ آیین و مذهب دیگه ای نباید اطلاع داشت و با منتشر نشدن مطالبی راجع به ارزش هایی که یه زمانی جزو فرهنگ ما بودن و شاید هنوز هم جزو برخی از فرهنگ و آیین ملت های دیگه محسوب بشن، نادان و بی اطلاع محض باشیم؟؟؟
و ضمن اینکه الان دقیقا کدوم ارزش های اجتماعی مثبت بین همه-لاقل اکثریت- افراد جامعه فراگیرشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ [/quote]
تصور می‌کنم شما نقل قولی رو که من ذکر کردم رو دقت نکردید. صحبت سر «انتشار تفکری جهان‌وطنی و توحیدی در جهان» است که دوست قبلی مطرح کردند.
اطلاع‌رسانی درباره تمامی ادیان، سنت‌ها و اساطیر برای خود چندین رشته‌ی علمی‌ست که باید هم وجود داشته ‌باشند.
مثال‌های ارزش‌های اجتماعی مثبت در جوامع خارج از ایران به وفور یافت میشه و نیازی نیست که بدان‌ها پرداخت.
[quote='Behruz67']نقل قول از siawash110:امیدوارم برای بار سوم نیز موفق شویم تفکری جهان وطنی و توحیدی را در جهان منتشر کنیم تا بساط تمامی بت هایی که در شمایل انسان ظاهر شده اند برای همیشه از روی زمین برچیده شود .
چه نیازی به انتشار همچون چیزهایی (سیستم‌های مذهبی و آئینی) هست زمانی که می‌توان تمام ارزش‌های اجتماعی مثبت رو از طریق قوانین دولتی به همه جا تعمیم داد و همه شهروندان کشور همه ملزم به رعایت هستند؟[/quote]
ببخشید این یعنی راجع به هیچ آیین و مذهب دیگه ای نباید اطلاع داشت و با منتشر نشدن مطالبی راجع به ارزش هایی که یه زمانی جزو فرهنگ ما بودن و شاید هنوز هم جزو برخی از فرهنگ و آیین ملت های دیگه محسوب بشن، نادان و بی اطلاع محض باشیم؟؟؟
و ضمن اینکه الان دقیقا کدوم ارزش های اجتماعی مثبت بین همه-لاقل اکثریت- افراد جامعه فراگیرشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
[quote='siawash110']امیدوارم برای بار سوم نیز موفق شویم تفکری جهان وطنی و توحیدی را در جهان منتشر کنیم تا بساط تمامی بت هایی که در شمایل انسان ظاهر شده اند برای همیشه از روی زمین برچیده شود .[/quote]
:stupid:
چه نیازی به انتشار همچون چیزهایی (سیستم‌های مذهبی و آئینی) هست زمانی که می‌توان تمام ارزش‌های اجتماعی مثبت رو از طریق قوانین دولتی به همه جا تعمیم داد و همه شهروندان کشور همه ملزم به رعایت هستند؟
امیدوارم برای بار سوم نیز موفق شویم تفکری جهان وطنی و توحیدی را در جهان منتشر کنیم تا بساط تمامی بت هایی که در شمایل انسان ظاهر شده اند برای همیشه از روی زمین برچیده شود .
تاریخ ادیان و مذاهب در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک