رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خرد و انقلاب
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
نویسنده:
مترجم:
محسن ثلاثی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/07/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خرد و انقلاب

تعداد دیدگاه‌ها:
3
[quote='aryoua']کسانی که این کتاب رو خوندند لطفاً نظر بدند. خلاصه ای از مطالب وبخشهاش ارائه بدند. خواهشاً . انتخاب کتاب وقت گیره و نیاز به نظر دیگران هست که بشه از وقت استفاده درستتری کرد.
مرسی.کتابی فوق العاده در مورد فلسفه هگل (هم تشریح و در عین حال نقد) با نگاهی بر تاثیرات هگل و مفاهیم هگلی بر افرادی چون***کگارد، مارکس، سن سیمون و غیره. در فصل اول به زمینه های سیاسی آلمان پیش از هگل و چگونگی رشد ایده الیسم هگلی در بطن اوضاع سیاسی آن زمان آلمان و اروپا می پردازه در فصل بعدی به بررسی مشابه در زمینه فلسفی اروپا و آلمان می پردازه این دو فصل مقدمه اثر رو به وجود میارن. در فصول بعدی که بخش یک اثر رو تشکیل میدن با سیر تطور مفاهیم و اندیشه های هگل آشنا میشید که با اثار اولیه خدایی شناسی شروع میشه و به آثار بزرگ هگل من جمله منطق، پیدارشناسی روح و الباقی میرسه. در بخش دو که نیمه دوم اثر هست تاثیر مفاهیم هگلی رو در اندیشمندان و جنبش ها بررسی میکنه. برای کمک بیشتر بگم که این کتاب بسیار مفیدتر از کتاب استیس است که در مورد هگل نوشته. و البته اگه شما گرایشات مارکسی و انقلابی دارید این کتاب چند برابر بهتون میچسبه. در ضمن که تاکید مارکوزه بر جنبه آزادی فردی اندیشه مارکسی هست که به نحوی از طرف خود مارکسیستها هم ازش غفلت شده: کل جامعه و بنیانهای ضد انسانیش باید تغییر کنه تا فرد فرصت رشد آزادانه رو داشته باشه. همون جمله معروف مارکس که میگه اگه خصائل و سجایای انسانی حاصل محیط است پس ابتدا باید محیط را انسانی کرد. امیدوارم به درد خورد باشه. در ضمن بهتر عزیزانی که کتاب ها رو آپلود میکنن حداقل سرفصل ها رو هم بنویسن.
[/quote]
توضیحات را از جایی کپی کردم:
کتاب «خرد و انقلاب» کتاب درسی هربرت مارکوزه است که در دانشگاه‌های امریکا تدریس می‌کرده‌است. این کتاب مربوط به توضیح و تفسیر فلسفه هگل و پیروان مارکسیست آن است که بعد از فلسفه هگل به فلسفه مارکس و تاثیرات او از هگل، باخ و تمام کسانی که گرایش چپ داشته‌اند، می‌پردازد.
مارکوزه بر آن است که در این اثر نخست با یک استدلال علمی و مطابق با روش های پذیرفته شده بحث فلسفی در جهان غرب، فلسفه و منطق دیالکتیکی هگل را به عنوان بنیاد فلسفی مارکسیسم، برای خوانندگان تشریح کند و سپس با تجزیه و تحلیل مایه های اصلی آثار مارکس، نشان دهد که مارکس از هرگونه جامعه پرستی بیزار بود و برای هیچ کس این جواز را صادر نکرده بود که افکار و شادکامی و آزادی اش را در پیشگاه جامعه قربانی کند.
کسانی که این کتاب رو خوندند لطفاً نظر بدند. خلاصه ای از مطالب وبخشهاش ارائه بدند. خواهشاً . انتخاب کتاب وقت گیره و نیاز به نظر دیگران هست که بشه از وقت استفاده درستتری کرد.
مرسی.
خرد و انقلاب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک