رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کارل مارکس
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 27 رای
هدف این کتاب بررسی آرای مارکس از منظری فلسفی و جلوگیری از بدفهمی‌‌های عمومی نظرات اوست. ولی از آنجا که مارکس نظام فلسفی‌اش را به روشنی شرح نداده است، آلن وود دست به بازسازی فلسفه منسجمی برمبنای آثار او زده‌ است. در واقع او سعی کرده‌ است که فلسفه مضمر در آثار مارکس را کشف کند. بحث‌‌های آلن وود تماما به مارکس مربوط می‌‌شود و نه به مارکسیسم.

وود در پیشگفتاری بر ویراست دوم کتاب می‌نویسد:
« بیست سال از نخستین چاپ این کتاب سپری شده است. در طول این مدت اتحاد شوروی و امپراتوری اروپای شرقی‌‌اش سرنگون شده‌ است، سرزمین اصلی چین ساختار اقتصادی هنوز اسما کمونیستی‌اش را به مدل سرمایه‌داری تهاجمی فاشیستی تغییر شکل داده است.
در جهان سرمایه‌داری، احزابی که خود را مارکسیست می‌خوانند به طور قابل توجهی ضعیف‌تر شده‌اند یا به هر حال دیگر نیروی سیاسی مؤثری نیستند.
به نظر می‌رسد از اوایل دهه ۱۹۸۰ پست‌ مدرنیسم (یا هرچه که می‌خواهد امروز خود را بنامد) به مثابه ژست مُدِ روز روشنفکران ناراضی جایگزین مارکسیسم شده‌ است. حتی بسیاری از کسانی که در دهه‌‌های پیش انتظار می‌رفت با اندیشه مارکس آشنا باشند و به آن احترام گذارند حال صرفا شعارهای کلیشه‌ای مخالفتی گیج و گنگ را تکرار می‌کنند.
شاید گزافه نباشد که بگوییم حتی مطالعه آکادمیک در باره اندیشه مارکس به نحوی فراگیر حقیر شمرده می‌شود».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/07/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کارل مارکس

تعداد دیدگاه‌ها:
4
از این مترجم یه کتاب خیلی خوب دیگه از زیمل تو بازار هست اسمش هم "درباره فردیت و فرم های اجتماعی"
آلن وود در این کتاب به کار شگرفی دست زده است و سعی نموده که از خلال آثار مارکس به تفکر فلسفی وی دست یابد. وی به تعریف مارکس میپردازد نه مارکسیسم. مارکسیسم تعاریف متعددی دارد و هر کس بر مبنای ایده های خود به تعریف آن پرداخته است. مارکسیسم در روایت لنین بسیار متفاوت از مارکسیسم به روایت تروتسکی است همانگونه که مارکسیسم چینی از مارکسیسم روسی . ایتالیایی و یا اسپانیایی و فرانسوی آن جداست.
مارکسیسم در مکتب فرانمفورت به گونه ای دیگر تعریف میشود و قس علیهذا. دلیل اصلی اینست که مارکس در هیچ جا به تشریح مارکسیسم نپرداخته و این تعریف در هریک از آثار وی متفاوت است.
کتاب آلن وود سررشته را به مارکس برمیگرداند و سعی میکند بدون پیش داوری به اصول تفکر ات فلسفی مارکس برسد ولیکن من چنین برداشت میکنم که اصول تفکرات مارکس نه فلسفی بل سیاسی است.
توصیه میکم این کتاب را بخوانید بدون پیشداوری و بدون تعصب به مارکس و یا ضدیت با وی.
از دوست عزیزی که این کتاب را بار کرده اند باید سپاسگزار بود و ممنون.
کارل مارکس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک