رسته‌ها
دست نوشته آکرا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 45 رای
نویسنده:
مترجم:
آرش حجازی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 45 رای
178 صفحه

✔️ کتاب دست نوشته‌ آکرا، اثری ویژه با جملات جادویی و شگفت‌انگیز از پائولو کوئیلو است. رمانی که در عالم داستان و واقعیت سیر می‌کند و به روایت حکیم یونانی مشهوری به‌ نام کوپتا می‌پردازد. دست نوشته‌های آکرا قرن‌ها بعد از نگاشته شدن، توسط مردی انگلیسی کشف می‌شود. در این کتاب تشخیص بین واقعیت و داستان، آسان نیست و هیچ حد و مرزی برای هیچکدام، به چشم نمی‌خورد. اساس این دست نوشته‌ها ارزش‌ها هستند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را داستان دانست. این ارزش‌ها در طول زمان وجود خواهند داشت و جاری خواهند بود.
در ماه دسامبر سال 1945، دو برادر که در جستجوى مکانى براى استراحت بودند در منطقه حمرا دام در مصر علیا در غارى پناه جستند و در آن جا صندوقى پر از پاپیروس یافتند. به جاى اطلاع‌ دادن به مقامات محلى، آن دو تصمیم گرفتند آن‌ها را یکى یکى در بازار عتیقه بفروشند تا توجه مقامات دولتى جلب نشود. مادر این جوانان که از «انرژى منفى» آن‌ها مى‌ترسید، تعدادى از پاپیروس‌هاى تازه کشف شده را سوزاند. سال بعد به دلایلى که تاریخ از آن‌ها مطلع نیست، آن دو برادر با هم دعوا کردند. مادرشان که این نزاع را نتیجه همان «انرژى‌هاى منفى» مى‌دانست، پاپیروس‌ها را به یک کشیش سپرد و کشیش یکى از آن‌ها را به «موزه قبطى قاهره» فروخت. در آن‌جا نام نسخه خطى ناگ حمدى را به این پاپیروس‌ها دادند که این نام هنوز روى آن‌ها هست (ناگ حَمَدى نزدیک‌ترین شهر مصر به مکانی است که این نسخه‌ها در آن پیدا شدند). یکى از کارشناسان موزه، تاریخ‌نویس ادیان، ژان دورس به اهمیت این کشف پى‌برد و براى نخستین‌بار در سال 1948، در مقاله‌اى به آن اشاره کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
90
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
izedmehr
izedmehr
1393/06/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دست نوشته آکرا

تعداد دیدگاه‌ها:
10
این کتاب رونخوندم اما بقیه اثارش معرکه ند
سلام
سایت جالبی به نظر میاد.
ولی من تازه ثبت نام کرد
پرسشهایی خردمندانه و پاسخهایی حکیمانه و ژرف
ترجمه تعدادی پاپیروس است که به طور اتفاقی نجات یافته و شاید از نسخ کتابخانه مشهور اسکندریه باشد و شامل اشعاری است که عشق،خون و حماسه و... را به تصویر می کشد.
به سبک "پیامبر" نوشته شده، نمیشه تاثیر جبران خلیل جبران روی تمام آثار کوئیلو منکر شد بخصوص این یکی
همیشه به حرف مهمان ناخوانده، مرگ، گوش می دهی. از ترس
او همه چیز را تغییر می دهی: سکونتگاهت، عادات، کفش هایت، غذا
و رفتارت را عوض می کنی. نمی توانی مهمان ناخوانده را متقاعد کنی
که تو را کمی بیشتر به حال خود بگذارد. جای بحث نیست.
گنجینه ای از حکمت و معرفت.
به عبارتی چکیده چندین کتاب خواندنی در چند صفحه.
به هیچ وجه فرصت خوندنش رو از دست ندین.
جدیدترین اثر کوئیلو "دستنوشته ی آکرا"
این داستان جدید من مبتنی بر ارزش‌هاست و ارزش‌ها هرگز داستان نیستند.
این ارزش‌ها در طول زمان وجود خواهند داشت و جاری خواهند بود-پائولو کوئیلو

باستانشناسی به نامی سِر والتر در سال (1974) نسخه ایی خطی کشف کرد که با آزمایش کربن،14.مشخص شد که نسخه، نسبتاً قدیمی است.
سِر والتر با مجوز کتبی از دولت مصر، نسخه را با خود به انگلستان برد.
در نوامبر 2011، کپی دستنوشته ها توسط پسر سِر والتر به کوئیلو که از دوستان خانوادگیشان بود ارسال گردید، که دستمایه "دستنوشته ی آکرا" شد.
(داستان عجیب و کشتار بیرحمانه ایی که با خون مردم مسلمان و مسیح بر صلیب و یهودیان آغاز شده و تمامی......ندارد، دامنه کشتار و فجایع وسیع ....هنوز دامنگیر دو گروه (مسلمان ویهودی) است!!!
با توجه به حرکات دشمن، فرض را بر این گذاشته ایم که فردا صبح حمله می کنند و به نام پاپ و "آزاد سازی" شهر و "اراده الهی" خون ما را می ریزند.
امشب در همان میدانی هستیم که پیلاتوس والی رومی یهودیه، عیسی را تحویل مردم داد تا به صلیب بکشند.ص-9
قبطی حکیم یونانی که در بین سه دین رایج(یهودیان،مسیحیان و مسلمانان) نشسته است،می گویید:چند قرن پیش مردی را در این میدان محاکمه و محکوم کردند.
همانطور که عازم قتلگاهش بود، وقتی از کتار دیدگان گریان چند زن می گذشت،گفت: نه برای من برای بیت المقدس بگریید.....، انگار امروز ما را پیشگویی می کرد.
از فردا، نظم می شود آشوب. شادی می شود سوگ.صلح می شود جنگی که تا آینده ایی نامعلوم و دور ادامه .....دارد.ص-9

دست نوشته آکرا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک