رسته‌ها
دختر سوداگر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
گردآوری و تدوین: همایون هوتک

وقتی شما این افسانه ها را میخوانید شاید تعجب کنید درین عصریکه ساینس و تکنالوژی به صورت شگفت انگیز ترقی نموده و مردم با انواع تلیفونهای موبایل و ”ام پی تری“ ها و سیستم های مغلق انترنتی آشنا هستند، هدف از مطالعۀ این قصه های گذشته و کهنۀ دور از واقعیت چه میباشد؟ آیا مطالعۀ این افسانه های خیالی درین عصر و زمان لازمی است؟
حقیقت این است که افسانه ها هیچوقت واقعیت نداشته و خیالپردازی های موهومیست که ساخته و بافتۀ ذهن بشری میباشد. یک دختر زیبا به سنگ مبدل میشود، یک مار به یک جوان رعنا تبدیل میشود، گرگ به یک عروس خانم خوشگل مبدل میشود، حیوانات سخن میگویند، یک مرد جوان در بین آتش خیز میزند و هنوز هم زنده میماند، یک دهقان پیر و یا یک پسر یتیم در میان آب جوی، یا دهن مار، یا در میان یک مغاره در زیر زمین جواهرات قیمتی پیدا میکند…، همۀ اینها چیز هایست که دور از واقیعت بوده و در زنده گی روزمرۀ انسانها اتفاق نمی افتد و تنها در خیالات و تصورات نویسنده گان و قصه سرایان میتواند به وجود بیایند.
اما از یک دید دیگر٬ این قصه های فولکلوریک یا افسانه ها بیانگر ارزوهاى عمیق انسان میباشد که خارج از داشته ها و تخیلات ماست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
308
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دختر سوداگر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
متن کتاب به زبان انگلیسی است. بهتر بود این نکته در توضیحات ذکر می شد.
دختر سوداگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک