رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زن بر سریر قدرت
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 54 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 54 رای
کتابی که اکنون در پیش روی خود دارید، محصول چند سال تحقیق و مطالعه درباره زنان حکومتگر جهان است. حکومت زنان و نقش آنها در سیاست جهانی، ارتباط مستقیمی با موفقیت زنان در کسب حقوق سیاسی ندارد، زیرا تا آغاز قرن بیستم فقط زنان یک کشور (زلاند نو) به حقوق سیاسی برابر مردان نایل شده بودند و تا قبل از جنگ اول جهانی با اعطای حقوق سیاسی به زنان استرالیا و فنلاند و نروژ تعداد این کشورها به چهار رسید. در فاصله جنگ اول و دوم جهانی نیز فقط زنان نوزده کشور جهان که بیشتر از ممالک اروپایی بودند، از جمله شوروی در سال 1917، آلمان در سال 1918، انگلستان در سال 1919 و آمریکا در سال 1920 به حقوق سیاسی دست یافتند و زنان فرانسه و ایتالیا بلافاصله پس از پایان جنگ جهانی دوم حق رای به دست آوردند. در آغاز نیمه دوم قرن بیستم فقط زنان سی کشور از قریب یکصد کشور مستقل جهان در آن تاریخ حق رای داشتند و نه فقط در اکثر کشورهای جهان سوم، بلکه در بعضی ممالک پیشرفته مانند سوییس هم زن حق شرکت در انتخابات، یا انتخاب شدن به مقامات سیاسی را نداشت.
با وجود این حکومت زنان قدمت چندین هزار ساله دارد که تاریخ مدون آن از دوهزار سال پیش به این طرف موجود است. در تنظیم مطالب این کتاب نیز تاریخ مدون دوهزار ساله مورد استفاده بوده و اگر به زنانی مثل بلقیس ملکه سبا و سمیرامیس ملکه آشور و نفرتی تی ملکه مصر اشاره نشده به خاطر این است که آنچه درباره آنان گفته و نوشته شده است بیشتر جنبه افسانه ای دارد و منبع تاریخی قابل استنادی درباره آنان یافت نمی شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sagaliga
sagaliga
1393/05/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زن بر سریر قدرت

تعداد دیدگاه‌ها:
7
عالی و این انتظار را داشتم ولی گویا در مواردی محقق یا منابع کافی در اختیار نداشته و یا با کمی (شاید به دلایلی) زمان , روبرو بوده است
تست ها و آمارگیریهای فراوانی وجود دارد تا ببینند عملکرد فکری خانمها چگونه است و آقایان چگونه .
یکی از معروفترین آنها اینگونه بوده که تعدادی زن و مرد کنار هم ایستاده اند . مردی از مقابل اینان عبور میکند . جداگانه از هر یک از مرد و زنها سوال میکنند که چه دیدند ؟
پاسخ اکثر مردها اینست که یک مرد رد شد
اما خانمها به چیزهای دیگری توجه کرده اند . یکی میگوید چند تار مویش سفید شده بود . یکی میگوید زیر پیراهنش فلان رنگ بود . یکی میگوید دگمه پیراهنش خیلی زیبا بود . و از اینجور پاسخها .
اما نتیجه گیری :
این آمارگیریها نشان میدهد که مردها نگاهی شعاعی دارند و خانمها نگاهی پیرامونی . البته ممکن است زن و مردی در این قاعده نگنجند که استثنا خواهند بود و همانطور که همه میدانید وجود استثنا خود دلیل بر قاعده است .
به همین اندازه اکتفا کنیم و مابقی را به خواننده کتاب بسپاریم . شاد باشید .
با سپاس فراوان از مدیریت محترم که نسخه کامل کتاب را جایگزین نمودند.
متأسفانه این کتاب ناقص است.
لطفاً نسخۀ کامل را بارگذاری نمایید.
با سپاس.
زن بر سریر قدرت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک