رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دو فیلسوف اسلامی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 37 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 37 رای
.
کتاب«بررسى و داورى در مسائل اختلافى میان دو فیلسوف اسلامى، خواجه نصیر و امام فخر رازى»، نوشته دکتر سید حسن حسنى و به زبان فارسى است. از آن‏جا که خواجه، در شرح خود بر اشارات، اعتراضات فخر رازى را به بو على، پاسخ گفته است، لازم به نظر مى‏ رسید که کتابى به زبان فارسى، در زمینه داورى بین آن دو، نگاشته شود؛ کتاب مورد بحث، همین مهم را به عهده گرفته است.

کتاب، متشکل از یک پیش‏گفتار، یک مقدمه هشت بندى و چهار بخش است که بخش اول، داراى هفده بند و بخش دوم، داراى دو فصل یازده و پانزده بندى و بخش سوم، داراى ده مسئله و بخش چهارم، داراى شانزده مسئله مى ‏باشد.
در این کتاب، اختلاف خواجه و فخر رازى در سیزده مسئله منطقى، بیست و شش مسئله از فلسفه طبیعى، ده مسئله از فلسفه الهى و شانزده مسئله کلامى، مورد بررسى و داورى قرار گرفته است. هم‏چنین آراى خاص و نظرات متناقض هر یک، مورد توجه واقع شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/11/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دو فیلسوف اسلامی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
یکی از برجسته ترین دشمنان فیلسوفان، محمد غزالی بود که تهافت فلاسفه را نوشت و در این کتاب، (به باور خودش) ایرادها و سستی های فلسفه رو آشکار کرد. یکی دو سده بعد، پور رشد اندلسی، کتابی در ردّ اثر غزالی نوشت و برتری فلسفه رو ثابت کرد.
از دید من، فلسفه هم مانند دانش های دیگه دارای سستی ها و ناتوانی هایی هستش و از اون طرف هم، نمی شه از جایگاه اثرگذارش در پاسخ دهی به بسیاری از پرسش های زندگی بشری چشم پوشید.
برای اینکه فلسفه رو عامل بی دینی می دونستن!معتقد بودن برای شناخت دین نیازی به تعقل نیست!عقل نمی تونه دین رو بشناسه و منجر به الحاد میشه!این رد فلسفه بیشتر از طرف متکلمین بود!میگفتن: پای استدلالیان چوبین بود/ پای چوبین سخت بی تمکین بود
گرکسی از عقل با تمکین بودی/فخررازی رازدان دین بودی!
چرا در گذشته می گفتن فلسفه نجسه چرا بعضی ها با فلسفه دشمن بودن
دو فیلسوف اسلامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک