رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیمای محمد (ص) در آینه شعر فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
نگاهى گذرا و گلگشتى معنویت بار, در مجمـوعه سیماى محمد(ص) در آینه شعر فارسى, گرد آورى استاد محمـود شاهرخـى و استاد مشفق کاشانى.
پهنه ادب فارسـى, در زمینه وصف عترت مصطفى(ص) و ستایـش خـورشید فلک رسالت و خـانـدان پـاک و اوصیاى والاى او, لبـریز از گهرهاى ماندگار و اشعار نغز و جاودانه است. کـدام شاعر متعهد و وفادار و حقشناسـى است که دم از مسلمانـى بزند و در نعت آورنـده اسلام, پیامبر اکرم(ص) عرض ادب نکند؟
کتـاب سیماى محمـد در آینه شعر فارسـى یکـى از زیبـاتـریـن مجمـوعه هایـى است که بـا پشتـوانه ذوق و شناخت و دقت دو تـن از مفاخـر ادبـى و شعرى کشـورمان, از میان انبـوه سروده ها در مـدح پیامبر خاتـم(ص) گزینـش شده و چاپ و تقدیـم اهل ولایت گشته است.
شعرهاى ایـن مجمـوعه, متنـوع و در قـالب هاى مختلف و از دوره هاى گوناگـون است. نظام جمع آورى و تـدویـن سـروده ها, بـر اساس نام پـدیـدآورنـدگـان و به صـورت الفبـایى است.
از تعداد 82 شاعر, از قـرون گذشته تـا عصـر حاضـر, زیبـاتـریـن سروده ها در قالبهاى مختلف, همچـون غزل, قصیـده, مخمـس, شعر نـو و... عرضه شده است. مقدمه اى هرچند کـوتاه, اما ادبـى و عالمانه به خامه استاد محمـود شاهرخى (جذبه) در مطلع کتاب آمده است. در بخشى از آن آمده است: از دیر باز, شاعران و سخنـوران, هریک متناسب با شاءن و مرتبه خویـش, نه در خـور قـدر و مقام آن عنصر سماحت و مبـداء فصاحت و بلاغت, زبان به ستایـش و ثناى وى گشاده و تاج عشق او را بـر فرق جان نهاده اند, که اگر آن آثار گرد آورى شـود, کتابخانه اى بزرگ, از آن پدید خـواهد آمد. و نیز, از دیر زمان تذکره نویسان و جنگ پردازان بر وفق ذوق و سلیقه خویـش منتخبات و گزیده هایى از نعوت و مناقب آن سرور ساخته و پـرداخته انـد که در میان آن آثارى سخت زیبا و شورانگیز, مشاهده مـى شـود. (ص 12) شاعرانى که در ایـن مجمـوعه, آثـارى از ایشـان آمـده, اغلب از چهره هـاى سـرشنـاس و نامدار شعر پارسى اند. از جمله به ایـن نامها بر مى خـوریـم: ملک الشعراى بهار, عبدالرحمان جامى, مـولـوى, حزیـن لاهیجـى, خاقانى شیروانى, امیرى فیروزکـوهى, مهرداداوستا, ادیب المالک فراهانى, سعدى, عطار, غروى اصفهانى, نظامـى گنجـوى, یغماى جندقـى, سنایى غزنـوى, الهى قمشه اى, حسان, رسا, خـوشـدل, مشفق, شاهرخـى, رهـى معیرى و...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/06/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیمای محمد (ص) در آینه شعر فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
ممنون از اینکه این کتاب را در اختیار ما قرار دادید . برای مطالعه بسیار مفید می باشد مخصوصا برای ما ادبیاتی ها .
سیمای محمد (ص) در آینه شعر فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک