رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زبده التواریخ: بخش صفویان
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 59 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 59 رای
به کوشش: بهروز گودرزی‌

کتاب « زبده التواریخ » تالیف محمد محسن بن محمد کریم مستوفی، مهم ترین منبع دست اول برای شناساندن عصر شاه حسین ، شاه طهماسب دوم و اوایل به قدرت رسیدن نادر شاه به شمار می رود.
زبدة التواریخ ، تاریخی عمومی است که مطالب آن مانند دیگر تاریخ های عمومی از آدم (ع) شروع می شود و تا عصر مولف ادامه می یابد. تاریخ نویسان عصر صفوی وقایع تاریخی پیش از اسلام را تا دوره تیموری معمولا از روی تاریخ روضة الصفای میر خواند و نظایر آن می نوشته اند. بنابر این از نظر ارزش تاریخی و سندیت ، مطالب هر چه به عصر نویسنده آن نزدیک تر می شود ، مهم تر است، تا آن جا که وقایع دوران زندگی نویسنده را با عنایت به سایر جهات تحقیقی می توان از منابع دسته اول برای آن عصر به شمار آورد. کتاب حاضر نیز از این قاعده مبرا نیست. مصحح کتاب، بخش تاریخ صفویه را برای بررسی انتخاب کرده است، این بخش از این جهت حایز اهمیت است: این دوره، دوره حکومت شاه سلطان حسین است که حدود نیمی از بخش صفویه را به خود اختصاص داده و نویسنده نیز در این عصر می زیسته است و خود به عینه شاهد حوادث و وقایع بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/08/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زبده التواریخ: بخش صفویان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
باسلام ازاینکه توانسته ام بابودن درکنارشما عطش دانستن وخواندن تاریخ این مرزوبوم رادرخودسیراب نمایم خدا راشاکرم تاریخی که برخلاف تمام شنیده ها گاه باآن خندیده گاه بابغض نگاهی ازلابلای سطورکتاب ها ملامت شدم وگاه بادردورنج مردم این سرزمین همدرد شدم صمیمانه برای تک تک عزیزان که این موقعیت رابوجود آورده اند آرزوی موفقیت میکنم
سپاسگزاریم از شما سرکار خانم سیمین گرامی و عزیز.که تلاشی ارزشمند در جهت ماندگاری تاریخ و یادگار های مانا وبلند مرتبه این سرزمین آریایی بخرج میدهید .انشاآلله مورد توجه همه دوستان در سایت محترم کتابناک قرار بگیرد و خواننده زیاد و فهیم داشته باشد.
زبده التواریخ: بخش صفویان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک