رسته‌ها
امشب دختری میمیرد
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 17 رای
نسل‌های پیشین کتابخوانان و مجله خوانان با نام رسول ارونقی کرمانی و آثارش آشنایی دارند. رسول ارنوقی کرمانی سردبیر مجله اطلاعات هفتگی بود. مجله‌ای که تیراژ بالایی داشت و قسمتی از همین تیراژ را مدیون پاورقی‌های عاشقانه خود سردبیر بود. محبوبیت آثار ارونقی کرمانی به گونه‌ای بود که اقتباس سینمایی از آثار او می‌توانست تضمین‌کننده‌ی فروش فیلم در گیشه باشد، به همین علت در دهه‌ی 50 از داستان‌های او چندین اقتباس سینمایی صورت گرفته‌است.
امشب دختری می‌میرد یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه فارسی است که مدت‌ها بود در دسترس علاقه‌مندان این گونه کتاب‌ها نبود. خیلی از منتقدان این کتاب را مهم‌ترین اثر داستانی ارونقی کرمانی می‌دانند. این اثر در زمان انتشار (1341) بسیار پرطرفدار شد، به گونه ای که نویسندگان بسیاری به تقلید از آن روی آوردند.
داستان این کتاب واقعی است. شخصیت اصلی داستان که یک خبرنگار است به طور اتفاقی از راز یک دختر باخبر می‌شود. همایون با خواندن دفتر خاطرات پروین متوجه می‌شود که نامزد پروین به طور پنهانی با نامادری پروین رابطه دارد اما پروین جرات ندارد که این موضوع را به پدرش بگوید. داستان کتاب روایت تلاش همایون است برای رهاندن دختر از این ماجرا. نکته جالب این است که در این کتاب نام خیابان‌ها و مکان‌ها همان نام‌های رایج در زمان وقوع داستان هستند و به نوعی اصالت مکانی و زمانی این داستان حفظ شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
331
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mikhak121
mikhak121
1393/04/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امشب دختری میمیرد

تعداد دیدگاه‌ها:
2
باسلام و احترام،
برخود لازم می دانم از محبت و تلاش شما برای ارایه ی آثار مختلف و متنوع در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعه ی عمومی سپاسگزاری کنم.
اما از آن جایی که ما در حوزه ی ادبیات عامه پسند فعالیت آمایشی و پژوهشی داریم، بزرگواری بفرمایید آثار "رسول ارونقی کرمانی"، "منوچهر مطیعی"، "سیروس بهمن"، "فواد فاروقی"، "احمد احرار"، "باقر طلوعی" و "حمزه سردادور" را نیز مورد محبت قرار داده و در تارنمای وزین "کتابناک" قرار دهید.
پیشاپیش از محبت و تشریک مساعی شما صمیمانه ممنون و متشکریم.
از330صفحه کتاب 250 صفحه آشکار نیست حیف که دانلود شده کردم
امشب دختری میمیرد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک