رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کوراوغلو در افسانه و تاریخ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 63 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 63 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1393/02/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کوراوغلو در افسانه و تاریخ

تعداد دیدگاه‌ها:
19
درود بر شما بخاطر زحماتتون
واقعا کتاب عالی بود که قدیم در ایام جوانی خوانده بودم
درود بر دلاوران و غیور مردان ایران و آزربایجان
کوراوغلو یک عاشق بود حتما داستان این شخصیت را باید همگان بخوانند تامثل اوبه یک قهرمان تبدیل شوند
تاحالا حتی کلمه ی کوراوغلو رو نشنیده بودم....!
واسه همین خوندنش بر من واجب گشت.:Dباز هم ممنون از شما با این مجموعه ی متنوع از کتاب
در ذهن من عینیتی سخت و شگفت­انگیز دارد،
مردی که با یک دست شمشیر
با دست دیگر ساز می­زد
و آن شیهه
            ـ آن تحریر پاک موج گستر ـ
که گاه­گاهی،
غمناکی بی­مرد صحرا را،
می­آکند
            از بوی مرد و
                                    بوی شمشیر،
آن شیهه تنها می­تواند،
                                    شیهه­ی اسب تو،
                                                            باشد.
ای روشن!
            ای روشن­ترین روز اساطیری!
وقتی چراغ تو نمی­سوزد
خفاش­ها،
            مردان میدان­اند
قسمتی از شعر «روشن» از زنده یاد حسین منزوی.روشن نام اصلی کوراوغلو قهرمان افسانه ای است.
mhemati54 : اینقدر آب به آسیاب دشمن نریزید! ... آذربایجان مهد زرتشت آذربایجان مهد زرتشت
کاربر فضولی: دوست بسیار فاضل و گرامی؛ اولا نقد مباحث تاریخی آب به آسیاب دشمن ریختن نیست. آبهای می سی پی و دانوب و آبشار نیاگارا ... بسیار پر آب هستند و احتیاجی به آب ما ندارند.
ثانیا: زمان تولد زردشت و محل تولد او معلوم نیست. برخی احتمال داده اند که زردشت در زمان ویشتاسب پدر داریوش ظهور کرده است و برخی نیز زمان را چندصد سال پیش از داریوش می برند. در سده هشتم پیش از میلاد مانناها و قبل از آن گوتی ها و هوری ها و ... در ایران بوده اند که زبانشان اوستایی نیست. پس چطور زردشت در آذربایجانی که زبانش اوستایی نبوده است ادعای نبوت می کند و سپس به شرق ایران و بلخ می رود و تبلیغ می کند؟ محل ظهور زردشت شرق ایران و افغانستان امروزی بوده است.
با سلام به همه ایرانی های عزیز! چه فارس و چه آذری و چه کرد و لر و بلوچ و عرب و ترکمن , بابا! شما ها همه ایرانی هستید! اینقدر آب به آسیاب دشمن نریزید! به خدا اشتباه میکنید! من آذری هستم تو فارس هستی من لرم تو کرد هستی که نشد کار! ببینید بقیه کشورها چکار میکنند! در کشورهای دیگر دهها قوم و ملت با هم زندگی میکنند و هیچ از این حرف ها نیست! فقط در این چند کشور بدبخت خاورمیانه باب شده که ترک و لر و عرب و فارس و ... به جون هم بیفتند و هر کسی بگه من و قومم بهتریم! من چند وقته دارم این مباحثات و مشاجرات دوستان رو اینجا میبینم ولی هنوز نفهمیدم که چی؟ خب که چی؟ حالا من لرم یا ترک یا عرب چه فرقی میکنه من یه ایرانی هستم و در ایران زندگی میکنم! هر جا هم برم میگم من ایرانیم هیچ وقت نمیگم من آذریم یا لرم یا فارسم یا بلوچم! میگم من ایرانی هستم! ول کنین بابا ! بزارین به درد خودمون برسیم! بدبختی ما ترک بودن یا فارس بودن نیست! بیایید ببینیم مشکل از کجاست اونو درست کنیم! مگه تا حالا شنیدید بگند شاه اسماعیل یک ترک بود یا رستم یک سیستانی بود یا آریوبرزن یک لر بود یا صلاح الدین یک کرد بود همه اینها را به نام ایرانی میشناسند. آذربایجان مهد زرتشت و بابکه! اینقدر اونو از ایران جدا ندونید.(!)(!)(!)(!)(!)
[quote='trita']نقل قول از fuzuli:اینکه پادشاهان در برخی از دوره های تاریخی به گروه های دیگر جهت پاسداری از جانشان متوسل می شدند ، رمان نیست. المعتصم بجای اعراب از نیروی ترک استفاده کرد. سامانیان از ترک در نیروهای خود بهره بردند. شاه عباس از گرجیان و غیر ترک بهره گرفت. پادشاهان عثمانی از یئنی چئری ها - فرزندان مسحیان تازه مسلمان- بهره گرفتند و ....
باز که تو پریدی وسط! نگو که علاوه بر انواع تخصص‌هایی که داری (باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، ژنتیک، پزشکی، سرخپوست‌شناسی!، جنگ‌جهانی دوم شناسی و...)، متخصص تاریخ صفویه نیز هستی؟!!!
یکی دیگر از تخصص‌های تو «به آن راه زدن» است! تو خودت خوب می‌دانی که منظورم من چه بود و آن هم‌مسلکی‌ات نیز دقیقاً چه منظوری از آن ادعاهای موهوم خود داشت (جانشین کردن تدریجی زبان فارسی به جای زبان آذری در دربار! درافتادن با قزلباش و رنجاندن آنها و تراشیدن شاهسون به عنوان رقیبی برای قزلباش! از میان بردن دلبستگی عمیقی که از زمان شاه اسماعیل اول میان آذربایجانیان و صفویه بود! شکست حرمت زبان آذری! و مبارزه پنهان و آشکار میان شاه عباس و آذربایجان! [] جالب است کارتان به جایی رسیده که برای شاه عباس درگذشته هم تعیین تکلیف می‌کنید!). پس مردم را احمق فرض نکن و دست از فریبکاری بردار.[/quote]
دکتر چه زود داغ میکنی :)
ای وطن پرست ای وارث تخت کیانی کمی صبر کن، peyman2010 که حرف اشتباهی نزده زود موضع میگیری
حرف شما مثل اینه که میگی چون صمد بهرنگی عقاید ضد مالکین و ضد فئودالی داشت پس داستاناشم میسوزونی شما!!!!!
کوراوغلو در افسانه و تاریخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک