رسته‌ها
تاریخ ادبیات روسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 62 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 62 رای
.
مروری بر کتاب:
تاریخ ادبیات روسی تا پایان دوره پیش از انقلاب
تاریخ ادبیات روسی کتابیست پیرامون شناخت رجال ادبی و فرهنگ روسیه تا پیش از انقلاب سوسیالیستی آن کشور شخصیتهای ادبی روسیه به فراخور تاثیرشان در فرهنگ و ادبیات روسیه و جهان ، صفحاتی را به خود اختصاص داده اند .
چهارده فصل کتاب آنگونه نیست که نتوان در یکدیگر ادغامشان کرد ، فی المثل چهار فصل کتاب ویژه معرفی پوشکین ، شاعر نیمه اول قرن نوزدهم است . در فصلهای اولیه کتاب ، به تاریخ اجتماعی ، جغرافیائی و زبان مردم روسیه ، نخستین آفریده های ادبی ، تحلیلی شعرها، داستانها و تئاترهای عامیانه ، پرداخته شده است .
در فصلهای سه و چهار ، اوضاع واحوال فرهنگ و کتاب نویسی را قبل و بعد از سلطنت پطر کبیر ، میخوانیم ، آثار نویسندگان بزرگ این دوره و روح حاکم بر جوامع و انجمنهای ادبی ، بررسی میشود و ادبیات رومانتیک تا زمان پوشکین ، پی گیری میشود. پوشکین ، و بعد از او را معرفی می کند و در سه فصل به خود پوشکین ، زندگی شخصی او ، تبعیدهایش ، شاهکارهای ادبی او ، مقام ادبی پوشکین در ادبیات روس ، پیروان پوشکین ، افکار تند و انتقادی او و ... میپردازد.
در بررسی و تحلیل نویسندگان قرن نوزدهم ، مولف بحق ، بیشتر هم خود را صرف توضیح آثار و افکار سه تن از پیامبران ادبیات جهان یعنی داستایوسکی ، لوتالستوی وآنتون چخوف ، میکند .
سبک تاریخ نگاری مولف درباره نویسندگان و شاعران این کتاب ، چنین است که ابتدا زندگی خانوادگی هنرمند و اینکه متعلق به چه طبقه ایست ( اشراف یا متوسط یا کارگر یا ...) بیان میشود، حدود تحصیلات هنرمندرا مشخص کرده و علت گرایشش به ادبیات و نخستین جرقه های ادبی را در وی را بررسی میکند .
از سختیها ، فشارها، تبعیدها و زندانها ( که از زندگی نویسندگان روسیه ، دور نمیشدند و جزو لاینفک آن بوده اند ) سخن به میان می آورد و در نهایت به تشریح اثار و افکار و ذکر شاهکارهای هنرمند می پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
452
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/02/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ ادبیات روسی

تعداد دیدگاه‌ها:
6
ممنون وقدردان زحمات بیشائبه وصمیمانه شما همیشه خواهم بود از مجموعه کتابهای شما آثاری نصیبم شده که یا سالهابود به دنبالشان بودم ونایاب بود یا اینکه از وجود چنین کتابی یکسره بی اطلاع بودم وبا در یافت از سایت شما شگفتزده وبی نهایت شاد شدم میدانم کاربرانی مانند من که از سایت شما استفاده میکنند بسیارند کار شما از منظر تزریق فرهنگ آموزش غیر مستقیم به کتاب خوانی استسنایی است که پاداش وعجر آن فقط از دست خالق دانایی ها برمی آید امید وارم که کتاب خانه بسیار پرباری که دارید هرروز غنی تر وشود دوست دار شما بابک صومعه
وای کتابایی ک راجب تاریخ روسیه هستن عالین خصوصا واسه من که میخوام بعد از گرفتن مدرکم تو رشته زبان روسی ادامه تحصیل بدم. ممنونم از سایت پربارتون ^__^ <3
سللم. ممنون که با این کیفیت عالى این منابع بینظیر را ارائه میدهید.
این کتاب خیلی به درد من خورد .
اما کاش یه کتاب درباره تاریخ ادبیات انگلییس هم تو کتابناک جا داشت. واقعا لازم دارم
درود به mbn 123 گرامی. قربان این حجم زیاد به دلیل کیفیت بالاتر اسکنه. اگه کمتر از این باشه کیفیت پایین میاد و چشم اذیت میشه.
با سپاس
گرامی اگه حجمش اندکی کمتر بشه بسیار سپاستان می گذاریم
تاریخ ادبیات روسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک