رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گزارش کویر: سفرنامه صفا السلطنه نائینی (تحفه الفقرا)

گزارش کویر: سفرنامه صفا السلطنه نائینی (تحفه الفقرا)
امتیاز دهید
5 / 5
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 5 رای
ب‍ه اه‍ت‍م‍ام‌: م‍ح‍م‍د گ‍ل‍ب‍ن‌

س‍ف‍رن‍ام‍ه ص‍ف‍اءال‍س‍ل‍طن‍ه ن‍ائ‍ی‍ن‍ی (ت‍ح‍ف‍ه ال‍ف‍ق‍راء)؛ از راه رب‍اطات‌: م‍ش‍ه‍د، ت‍رب‍ت‌ح‍ی‍دری‍ه‌، طب‍س‌، ی‍زد، ن‍ائ‍ی‍ن‌، اردس‍ت‍ان‌، ک‍اش‍ان‌، ق‍م‌، ت‍ه‍ران‌

میرزا علی خان نائینی ملقب به صفاالسلطنه از رجال نامدار دوران ناصر الدین شاه و مظفر الدین شاه قاجار، شاعر، نویسنده، مترجم، روزنامه نگار و یکی از درویشان آن روزگار است. او که در روزگار جوانی نایب تخلص می کرد، در میان سالی به دلیل علاقه به مشتاق علی شاه اصفهانی، نام مشتاقی را در تخلص شعری برگزید. گزارش کویر یا تحفه الفقرا یکی از آثار اوست که به شرح سفر در مسیر مشهد تا تهران از راه رباطات به نائین و از آنجا به تهران پرداخته است. کتاب حاضر که به همت محمد گلبن و با مقدمه ای در خصوص نویسنده آغاز می شود، از بخش های متنوعی چون آغاز مسافرت، رباط قلعه کافر، تربت حیدریه، طبس، خورنق، میبد، نائین، کاشان، قم، حضرت عبدالعظیم و دارالخلافه تهران تشکیل شده است. این کتاب در سال ۱۳۶۶ توسط انتشارات اطلاعات به چاپ رسید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1393/01/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گزارش کویر: سفرنامه صفا السلطنه نائینی (تحفه الفقرا)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گزارش کویر: سفرنامه صفا السلطنه نائینی (تحفه الفقرا)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک