رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیستم های طبقه بندی ملی خاک
امتیاز دهید
5 / 0
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 1 رای
موسسه کشاورزی و خاکشناسی آلمان و موسسه خاک کانادا

کتابی مناسب برای دانشجوبان خاکشناسی ، پیدایش و طبقه بندی خاک ، محققینی که نیاز به نوع رده بندی خاک در کشور های کاناداو آلمان دارند و تمام علاقه مندان به علم خاکشناسی
علاوه بر دو سیستم طبقه بندی خاک آمریکا و فائو که کاربرد جهانی دارند بسیاری از کشورهای دیگر از جمله انگلستان، فرانسه، استرالیا، کانادا، آلمان و روسیه دارای سیستم های طبقه بندی ملی خود می باشند که متناسب با نیاز های اقلیمی، پوشش گیاهی و خصوصیات غالب خاکی خود تعریف و و طراحی شده اند.
هدف از سیستم کانادایی و آلمان همچون سایر سیستم های ملی دیگر است که خاک های مناطق خود را به روش کاربردی و معقول تعریف کنند.کانادا در شمال مدار 40 درجه قرار دارد و نیازی به استفاده از رده های خاکی که در عرض های پایین تشکیل می شود ندارد. مفهوم خاک در کانادا از سال 1914 زمانی که اولین بررسی های خاک در منطقه انتاریو آغاز شد، تغییر یافته است. در ابتدا تعریف خاصی از خاک وجود نداشت ولی آن چه به وضوح مشخص بود، ارزش والای خاک نسبت به مواد زمین شناسی می باشد که باید خاک را بر پایه خصوصیات خود مطالعه نمود. طبق تعریف خاک در سیستم کانادا، خاک ماده ای معدنی طبیعی و یا آلی در سطح زمین است که قادر به حمایت از رشد گیاه باشد و خواص آن از سطح به عمق تغییر یافته باشد. این سیستم دارای پنج سطح رده بندی شامل: رده، گروه بزرگ، زیرگروه، فامیل و سری می باشد و دارای ده رده خاک می باشد. این سیستم شباهت بسیار زیادی به طبقه بندی خاک آمریکا دارد و چهارچوب و بسیاری از ضوابط این سیستم از سیستم آمریکایی گرفته شده است. سیستم آلمانی سیستمی کاملا متفاوت با سیستم کانادایی و آمریکایی بوده و این خود از ویژگی های یک سیستم طبقه بندی ملی می باشد و عمدتا خاک ها را بر اساس رژیم های رطوبتی خاک و خصوصیات احیایی در بالاترین سطح تفکیک کرده اند. نسخه ی جدید سیستم رده بندی خاک آلمان براساس خاک های تیپیک و معمول طراحی و تعریف شده است. این سیستم دارای هفت سطح رده بندی شامل: رده، تحت رده، تیپ، تحت تیپ، سری، تحت سری و واریته می باشد و دارای چهار رده خاک می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
andic
andic
1392/12/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیستم های طبقه بندی ملی خاک

تعداد دیدگاه‌ها:
1
اگر امکان دارد امکان دانلود کتاب های تخصصی نظیر این کتاب افزایش یلبد.
سیستم های طبقه بندی ملی خاک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک